La version 6.82c est en place

Moins d'un mois après la version 6.82, un nouveau patch vise à aboutir à un meilleur équilibrage du jeu.

Cette sous-version fonctionne par des nerfs des mécanismes et héros jugés trop puissants par rapport aux autres. On relèvera l'augmentation du temps minimum entre deux rachats et une nouvelle baisse des gains d'or et d'expérience lors d'un kill solo ou en duo contre une équipe plus riche.

Les ajustements concernant les héros sont assez limités (et à la baisse). Ils touchent Skywrath Mage, Death Prophet, Bloodseeker, Brewmaster, Phantom Lancer, Naga Siren, Omniknight, Terrorblade, Spectre, Void...

  • Buyback cooldown increased from 6 to 7 minutes
  • AoE Gold NWFactor reduced from 0.06/0.06/0.05/0.04/0.03 to 0.05/0.05/0.05/0.04/0.03
  • AoE XP XPFactor reduced from 0.3/0.3/0.2/0.15/0.12 to 0.23/0.23/0.2/0.15/0.12
  • Mystic Flare damage is now dealt over 2.4 seconds instead of 2.2 seconds
  • Ancient Seal cooldown increased from 11 to 14
  • Crypt Swarm damage rescaled from 100/175/250/300 to 75/150/225/300
  • Exorcism cooldown increased from 135 to 145
  • Juxtapose max illusions reduced from 6/8/10 to 5/7/9
  • Bloodrage now only amplifies for half of the value when the dealer and the receiver are over 2200 range apart
  • Primal Split cast time increased from 0.4 to 0.65 seconds
  • Primal Split delay after cast time (while invulnerable) reduced from 0.85 to 0.6 seconds
  • Ethereal Blade projectile speed increased from 1100 to 1200
  • Song of the Siren cast point increased from 0.65 to 0.8 seconds
  • Guardian Angel no longer provides HP Regeneration
  • Metamorphosis movement speed reduced from 315 to 290
  • Conjure Image damage intake increased from 300% to 425%
  • Sunder no longer interrupts the target
  • Sunder cast range increased from 250 to 325
  • Haunt illusion outgoing damage decreased from 40% to 30%
  • Spectre movement speed reduced from 295 to 290
  • Chronosphere cooldown increased from 120/100/80 to 130/110/90
  • Eye of the Storm Scepter interval increased from 0.55/0.45/0.35 to 0.6/0.5/0.4
  • Static Link cooldown increased from 25 to 32/30/28/26
  • Flaming Fists damage type changed from Magical to Pure (pierces Spell Immunity)
  • Flaming Fists damage reduced from 100/150/200 to 80/115/150

Les héros les plus joués avaient finalement, à quelques exceptions près, peu changé entre la 6.81 et la 6.82. Ces nouveaux ajustements visent à réintroduire un peu de biodiversité dans Dota 2.

Source : http://store.steampowered.com/news/14675/

Cette actualité provient de notre univers Dota 2.

Réactions (1492)

Afficher sur le forum