Mythic : Grab Bag, Now With 50% More Announcements

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
Here we go!

Q: It is taking forever for the CSR to change this one bad name on my server.

A: Be sure to target the person with the bad name and send an appeal. And please try to be patient - those whose names we change always try to fight it, and we owe them the courtesy of a hearing whenever possible. Today, the CSR responsible for changing names spent a ridiculous amount of time explaining that a certain word meaning (roughly) "getting entirely too personal with a corpse" did NOT mean "one who loves playing the Necromancer class." You would not believe the lengths people will go to in order to try to justify a name like that.

Please note that to get the email explaining that we changed your name, and the way you can present a case to keep the name, you need to have an accurate email address on file, AND set your spam filters to let through our emails.

Q: I'm doing one of the new RVR missions, the one that wants me to follow an Assassin. I'm halfway through the mission, and poof, he's gone! Did he despawn?

A: No - he's programmed to use Vanish, and move (he doesn't teleport, he actually moves) to another location.

Q: The Taskmaster in Cotswold gives level one characters the choice for Labyrinthine Dungeons, but when you click the option, he doesn’t give you a task. Is this a bug?

A: Your friends on the content team investigated this for you, and it seems that the Taskmaster will only give you the task if you are a real, true blue level one. If you've used /level (even if you haven't yet spoken to your trainer to actually GET the levels), the Taskmaster won't give you a task.

Q: I'm confused, my battlegroup just completed the encounter for the Cloudsong artifact, but only one group got credit. Is this a bug, or is it only supposed to give a single group the credit? How can I tell which encounters give battlegroup credit?

A: Another one for the content team! "The Cloudsong encounter is indeed a group credit encounter, not battlegroup. (In 1.76 we will be adding new delve text to scrolls that will note whether you will get battlegroup or group credit for that encounter. The Apprentices in the Havens will also provide this information to inquiring players.)

"Until 1.76 goes live, here's the list of single group credit encounters: Eternal Plant, Ring of Dances, Fool's Bow, Eerie Darkness Stone, Belt of the Sun, Belt of the Moon, Traitor's Dagger, Harpy Feather Cloak, Crocodile Tear Ring, Mariasha's Sharkskin Gloves, Ring of Unyielding Will, Gem of Lost Memories, Orion's Belt, Scorpions Tail, Nailah's Robe, Band of Stars, Snakecharmer's Weapon, Healer's Embrace, Stone of Atlantis, Golden Scarab Vest, Ring of Fire, and Cloudsong.

"All others not listed should grant battlegroup credit (with the exception of the Flask encounter which gives credit to players within a set range).
"

Q: As a guildmaster, I would really like to use the autoremove feature to get rid of inactive or retired members. Are you ever going to put in a feature that will show me who those are?

A: Putting one in the game would be difficult, but the Code Warrior recently put a little upgrade on the Herald. There's a new link on each guild page that says "Include characters inactive over 90 days." If you click it, the web display will kick out a list of every single character that still wears a guild tag for you - even if he has long since retired. We hope this new web feature proves useful to you.

Q: My question is in regards to a crafter's ability to salvage and trinket "drop items." I understand how the system itself works, but I am curious if there is a formula that is used to determine what a particular item will yield in a salvage without actually salvaging the item first? Or is it just a set value given to an item?

A: We've got a new Item Prince to break in, so let me turn the floor over to him: "Typically, the salvage value of dropped gear (i.e., equipable items) is based on several factors, primarily: main material component type, and level compared to the size and cost of the "base item." When you attempt to salvage, the game then performs several checks and varies the output as well, based upon your skill in comparison to the item's difficulty level.

"Salvageable common loot is derived similarly although it uses a different approach as there are no "base items" or pre-set material types/levels.

"The salvage values are set on each item individually, and the way we determine that value has changed a bit since launch, so you will occasionally get an item that falls outside the norm.

"While there is no way to determine with 100% certainty what you'll get from salvaging something until you actually try, you'll be able to guess pretty quickly what range something will fall within after a few tries.
"

Q: I've got an Orion's Belt, and I love the ability that gives the 5% bonus to earned experience. But I was wondering, does this bonus experience also go to the artifacts that I'm leveling, or does it only affect MY experience?

A: The Mistress answers, "The additional experience earned from an artifact experience bonus is only applied to the player, not any artifacts they have equipped."

Q: How come the Greater Necroservant casts faster than the Abomination Necro Servant?

A: The Patch Goddess is now the holder of the ancient knowledge, and she tells me, "The slow casting times from the abomination are a result of the weapon it wields.

"The slower sword makes for a longer "out of combat" timer, which in turn affects the cast time on the necro's spells. The greater necroservant has a faster dps, thus a shorter "out of combat" timer.
"

I learn something every day around here.

**

Time for Linkapalooza!

I got an email from a nice fellow who wanted me to send a shout out to a new raid planning website: http://www.raidplanner.com. I haven't tried it myself, but I'm told it's based on the old Hib/Guin planner. Hey, anything that makes coordinating a raid more fun for the leaders is terrific in my book. But don't forget to announce any free for all events here on the Camelot Herald - Missy's Community News page has that little submission button just waiting for you to send your announcements!

The Spring Roundtable is coming up soon, and an ugly winter in the DC area has given way to a beautiful and balmy spring indeed. Come on out and meet your old friends and enemies - and heck, make a weekend of it, spend Sunday in DC at the National Zoo, or the National Air and Space Museum. I'm always up for the Smithsonian, assuming I can put myself back together after the party that always seems to spring up at the hotel after the Roundtable…

Another terrific article has sprung forth from the little media tour we hosted last week - check out Jonric's spin here: http://rpgvault.ign.com/articles/601/601809p1.html

Did you like the new and improved starting towns and city facades? I sure hope you grabbed the files to enjoy them for yourselves. If you don't know how, here's the Herald post you missed: http://www.camelotherald.com/more/1997.shtml

In humor news, I got a good laugh over what happened to Kwip when he tried to do an interview with his local news channel: http://www.neenerneener.net/index.php?p=85

Speaking of Kwip! Before the Camelot Roundtable, there is the annual MS Walk (on Sunday, April 17 this year), and that means the annual participation of Team Neener. These gaming guys and girls will walk four MILES to raise money towards the cure of multiple sclerosis. Gamers, people. We do not traditionally walk ANYWHERE unless it's time to heat up another hot pocket, so this must be serious. And it's a darn good cause, too, one I hold dear to my heart. So dear, in fact, that I am going to go walking along with a backpack full of prizes to hand out. If you can't join us in Lancaster, PA, I know the team would really appreciate your support if you feel so inclined - http://www.neenerneener.net/ms.php

Attention webmasters: The logo has been updated, so if you want to grab the latest and greatest, there it is!

And while I have your attention, webmasters, I'm starting my E3 planning. I'm not yet ready to make appointments with the general playing public who are lucky enough to get in, but if you manage a Camelot news site and need a little help getting into the show, feel free to let me know. The email is my first name at mythicentertainment.com.

Man, that was a lot of announcements. That should keep you surfing for a few hours! It's what happens when you fold two short columns into one, I guess. Thanks for reading, thanks for playing, and we'll see you on the frontiers.
Source

Traduction en cours.
Citation :
Publié par Nof Samedisthjofr

Q: As a guildmaster, I would really like to use the autoremove feature to get rid of inactive or retired members. Are you ever going to put in a feature that will show me who those are?

Source

Traduction en cours.
A quand un /gc remove acount XXXX

Pour virer tout les personnages guilder d'un joueur !
Si je ne me trompe (ce n'est pas une commande que j'utilise souvent ), /gc autoremove account xx te permet déjà de renvoyer un joueur et tous ses alts hors de ta guilde.
Citation :
The /gc autoremove account command is now active. This command allows you to autoremove all of a player's characters from your guild - including any alternates. Note that this command will fail in tota when attempted on a guild leader's account.
source : patch US 1.65

-- Fee
Citation :
Q: I'm doing one of the new RVR missions, the one that wants me to follow an Assassin. I'm halfway through the mission, and poof, he's gone! Did he despawn?

A: No - he's programmed to use Vanish, and move (he doesn't teleport, he actually moves) to another location.
(C'était déjà lourd avec les furtifs qui vanish, voilà que des pnj RvR pourront faire de même. En tout cas ils ne perdent pas de temps, ils viennent à peine d'avoir les missions et ils font déjà remonter leurs interrogations...)
Par contre ce qui est triste c'est qu'un rang 0 ne peut remove un autre rang 0
Dans une guilde que je connais un rang 0 avant de déguilder à mis une tanche rang 0 ce qui fait des soucis pour les gens qui restent ils lui demandent de se retirer pour reprendre un rang acceptable mais la personne refuse
Citation :
Publié par Lauriana-Lywald
Par contre ce qui est triste c'est qu'un rang 0 ne peut remove un autre rang 0
Dans une guilde que je connais un rang 0 avant de déguilder à mis une tanche rang 0 ce qui fait des soucis pour les gens qui restent ils lui demandent de se retirer pour reprendre un rang acceptable mais la personne refuse
C'est qu'elle a rien a foutre dans cette guilde ^^ contact GOA imo
Traduction faite de ce qui nous concerne, elle est visible sur le site.

Citation :
Question : Cela prend un temps fou au CSR pour changer un nom hors charte sur mon serveur. [NdT : question et réponse concernant les serveurs américains.]
Réponse : Assurez-vous de cibler la personne avec le nom en question et faites un appel. Soyez patient, les joueurs dont nous changeons les noms essayent toujours de contrer cette décision et nous accordons une oreille attentive à leurs demandes autant que possible. [...] À noter qu'afin de recevoir le courriel expliquant que le nom de votre personnage a été modifié, et de pouvoir défendre votre point de vue le cas échéant, vous devez avoir une adresse de courriel valide dans les informations de votre compte, et vérifier que votre boite de courriel n'est pas réglée pour rejeter nos messages.

Q : Je suis en train de faire l'une des nouvelles missions RcR, celle où je dois suivre un assassin. Je suis rendu à la moitié de la mission, et pouf, l'assassin disparait ! A-t-il despawn ?
R : Non, il est programmé pour devenir furtif (compétence Disparition – Vanish) et continuer à se déplacer vers un autre endroit.

Q : Le maitre des tâches à Cotswold propose aux personnages de niveau un, une option pour les donjons labyrinthiques [NdT : Labyrinthine Dungeons], mais quand on clique sur cette option, il ne donne pas de tâche. Est-ce un bug ?
R : L'équipe chargée du contenu a enquêté pour vous, et il semble que le maitre des tâches vous confiera cette tâche uniquement si vous êtes un vrai niveau un. Si vous avez utilisé la commande /level, et même si vous n'avez pas encore parlé à votre entraineur pour obtenir les niveaux, le maitre des tâches ne vous donnera pas de tâche.

Q : Je ne comprend pas, mon groupe de combat vient d'accomplir la rencontre pour l'artéfact de Chantenuée, mais un seul groupe a obtenu sa validation. Est-ce un bug ou la validation est-elle prévue pour un groupe à la fois ? Comment déterminer qui va obtenir la validation ?
R : Réponse de l'équipe chargée du contenu : « La rencontre de Chantenuée est bel et bien une rencontre à valider en groupe et non en groupe de combat. (En 1.76 nous ajouterons de nouveaux textes d'information [NdT : ceux qu'on voit avec un clic droit puis Maj+I] sur les parchemins, qui préciseront s'il s'agit d'une rencontre de groupe ou de groupe de combat. Les apprentis des havres d'Atlantis fourniront également cette information aux joueurs.)
En attendant cette fameuse 1.76, voici la liste des rencontres à valider en groupe seul : Plante Éternelle, Anneau des Farandoles, Arc du Fou, Pierre Animée d'Étranges Ténèbres, Ceinture du Soleil, Ceinture de la Lune, Dague du Traitre, Cape de Plumes de Harpie, Anneau de Larme de Crocodile, Gants de Peau de Requin de Mariasha, Anneau d'Inflexible Volonté, Gemme des Souvenirs Enfouis, Ceinture d'Orion, Anneau de Queue du Scorpion, Robe de Nailah, Bracelet des Étoiles, Arme du Charmeur de Serpent, Étreinte Guérisseuse, Pierre de l'Atlantide, Veste de Scarabée Doré, Anneau du Feu et Chantenuées.
Toutes les autres rencontres devraient se valider en groupe de combat (exception faite de la rencontre Flasque, qui se valide pour tous les joueurs se trouvant dans un certain rayon). »

Q : En tant que maitre de guilde, j'aimerais me servir de la commande autoremove pour me débarrasser des membres inactifs ou ayant stoppé le jeu. Comptez-vous implémenter une fonctionnalité qui montrerait la liste de ces membres ? [NdT : réponse concernant les serveurs américains.]
R : Ajouter une telle fonctionnalité en jeu serait difficile, mais le responsable de cette partie de la programmation a récemment ajouté une petite amélioration sur le Herald. Il y a dorénavant un lien sur chaque page de guilde pour y inclure les personnages inactifs depuis plus de 90 jours. Si vous cliquez dessus, s'affichera une liste de tous les personnages qui font partie de la guilde, même s'ils ont arrêté depuis longtemps. Nous espérons que cette nouvelle fonctionnalité du site web vous sera utile.

Q : Ma question porte sur la capacité d'un artisan à recycler des objets lootés. Je comprend comment le système de recyclage en lui-même fonctionne, mais je me demande s'il existe une formule qui permet de déterminer ce que l'on va obtenir en recyclant un objet en particulier, sans avoir à le recycler pour avoir la réponse ? Ou bien est-ce juste une valeur fixée pour chaque objet ?
R : Nous avons une nouvelle personne chargée des objets, je lui laisse donc la parole : « La valeur de recyclage d'un équipement (c'est-à-dire objet looté équipable) est basé sur plusieurs facteurs. D'abord le type de matériau composant l'objet, et le niveau comparé à la taille et au cout de l'objet de base. Quand vous tentez un recyclage, le jeu fait donc plusieurs vérifications et règle le produit du recyclage en fonction de cela, en se basant sur votre compétence en comparaison avec le niveau de difficulté de l'objet.
Les loots communs recyclables sont traités plus ou moins de la même façon mais en utilisant une approche différente car il n'existe pas dans ce cas d'objets de base ni de types ou niveaux de matériaux.
Les valeurs de recyclage sont fixées pour chaque objet individuellement, et la façon de déterminer cette valeur a changé depuis les débuts du jeu, ce qui fait que vous pouvez occasionnellement tomber sur un objet hors normes.
Bien qu'il n'y ait pas de moyen de déterminer à coup sûr ce que vous obtiendrez en recyclant quelque chose sans le recycler, vous serez rapidement capable de deviner dans quelle fourchette de résultats un recyclage va tomber après quelques tentatives. »

Q : Je possède une ceinture d'Orion, et j'adore le bonus de 5% apporté à l'expérience gagnée. Mais je me demandais si ce bonus d'expérience s'applique aussi aux artéfacts que je porte ou s'il ne s'applique qu'à mon expérience.
R : Réponse de la concernée : « L'expérience supplémentaire gagnée grâce à un bonus d'expérience d'artéfact est appliquée uniquement au personnage, et non pas aux artéfacts qu'ils ont équipés. »

Q : Comment se fait-il que le grand nécroserviteur incante plus rapidement que l'abomination ?
R : La responsable des patchs répond : « La lenteur d'incantation de l'abomination résulte directement de l'armement qu'elle porte. Le glaive lent occasionne un délai avant incantation plus long, ce qui affecte le temps d'incantation des sorts du prêtre d'Arawn. Le grand nécroserviteur a un dps plus rapide, et par voie de conséquence, un délai avant incantation plus court. »

J'en apprend tous les jours ici.
Citation :
Publié par Lauriana-Lywald
Par contre ce qui est triste c'est qu'un rang 0 ne peut remove un autre rang 0
oui mais imagine qu'on puisse et qu'un joueur malveillant mais rang 0 par erreur "remove" comme tu dis, les autres rang 0 de la guilde ? je ne pense pas que ce serrait mieux comme système...

(un peu hors sujet on)
sur meridiant59 un truc que j'aimais c'était que chaque membre mettaient le nom d'un joueur qu'il choisissait comme GM et si 60%+ désignait un autre joueur que le GM cet autre joueur était promu GM à la place de l'ancien...
Citation :
Publié par Mythic
Q: I've got an Orion's Belt, and I love the ability that gives the 5% bonus to earned experience. But I was wondering, does this bonus experience also go to the artifacts that I'm leveling, or does it only affect MY experience?

A: The Mistress answers, "The additional experience earned from an artifact experience bonus is only applied to the player, not any artifacts they have equipped."
Voila qui m'étonne un peu.
C'est dans les prochains patchs (ou le dernier peut être) que cela a changé?
J'etais persuadé que la ceinture d'orion m'avait aider à pex mes autres artefacts, il me semble même me souvenir d'un message précis dans les logs à ce sujet...
Citation :
Publié par Billy
Voila qui m'étonne un peu.
C'est dans les prochains patchs (ou le dernier peut être) que cela a changé?
J'etais persuadé que la ceinture d'orion m'avait aider à pex mes autres artefacts, il me semble même me souvenir d'un message précis dans les logs à ce sujet...
non le message disait que tu gagnais des XP grace à l'artefact, aucun message ne parlait de l'xp des artéfact...
Citation :
[09:40:23] L'intercepteur coupe-glace meurt !
[09:40:23] Vos relations avec la Toile Glacée se sont détériorées.
[09:40:23] Vos relations avec les Arachites se sont détériorées.
[09:40:23] Vous recevez 71.160.740 points d'expérience. (bonus : 36.616.691)
[09:40:23] Vous gagnez 14.232.148 points d'expérience supplémentaires de bonus de fort!
[09:40:23] Vous gagnez 4.269.644 points d'expérience de bonus grâce à votre artefact!
[09:40:23] Veste du Scarabée Doré a gagné de l'expérience!
rien ne marque que l'artefact en bénéficie, mais en fin de compte rien ne le marque pour les bonus de fort non plus...

donc si le calcul des XP artefact se fait sans les bonus, il y a pas mal d'affirmation (légendes urbaines ? ) sur ce sujet disant que les bonus comptent.... c'est donc non pour les bonus de xp de la ceinture, mais qu'en est il des bonus de forts ?
Concernant la question sur le /salvage et la quantité de matériau récupérée, un truc que j'ai constaté : le nombre de secondes nécessaires à recycler correspond au nombre de planches/barres/carrés de matériau récupéré. Pour savoir "combien" de matériau on va récupérer, on /salvage jusqu'à la moitié de la barre (puis on interrompt) et on multiplie le le nombre de secondes par 2 et on se fie au niveau de l'objet pour savoir quel type de matériau on va obtenir.
Ca n'est peut-être pas très précis mais c'est toujours mieux que rien.
__________________
http://camelot.jeuxonline.info/modules/signature/sign-Ys-287-Turalyon-imgforet-amaze-000000-111101111111111.sign
Mhauduloh - Théurgiste
Petrus - Clerc
Turalyon - Eclaireur
La Caste de la Lune Noire (ancien "Vox Dei")
Ys - Albion

Ilda - Guérisseuse (Broceliande)
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés