Livre 10 : Patch note final en francais

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Est-ce que quelqu'un en sait davantage la dessus :

Citation :
* Etendards de bannières (à la place des Hérauts)
Cela signifie qu'on peut avoir un etandard attaché sur le capitaine à la place de se trimballer un pet ?

Merci
Citation :
Publié par Pamplemouss
Est-ce que quelqu'un en sait davantage la dessus :



Cela signifie qu'on peut avoir un étendard attaché sur le capitaine à la place de se trimballer un pet ?

Merci
D'après ce que j'ai lu tu pourras acheter des étendarts et les planter dans le sol en remplacement du pet mais avec les mêmes buff, ce qui peut être intéressant lors de certaines instances.

Sinon pour rebondir sur autre chose

Citation :
Ma seule déception vient pour le gardien, des coûts exorbitants pour les réparations, c'est la classe qui coûte la plus chére en réparation, donc difficile d'avoir un bon capital de coté...

et le Pex solo c'est bien souvent trop hard la ou le capitaine et le champion peuvent se soloter tranquillous certains mobs, je me demande parfois qui sont les véritable tank .. mais bon..
Franchement faudrais peut être revoir ta manière de jouer, pour les rep c'est vrai que cela coûte un peu cher une soirée en instance entre 300 et 600 pa ( le max que j'ai eu fut 700 pa mais mort 6X) En ce qui concerne le capital mis decôté ben suis a passé 20 po avec l'achat d'un cheval pour mon main et un autre pour mon reroll. Avec un peu de revente et un peu d'artisanat ou de prospection y a moyen de s'en sortir très bien et même sans revendre a un prix de fou les matières première

Quand au pex solo ben pour le fun me suis déja testé des drakes 45 voir de uruks plus haut et même si ça met du temps je les tues, on tue peut être moins vite qu'un champion un capitaine ou un chasseur, mais on crie pas après maman quand on a 4 mobs qui te tombe dessus.

Fin du hors sujet.

SInon très bon patch prometteur reste plus qu'a voir ce qu'il donnera en live ^^

Et espérons que le dictons ne s'appliquera pas encore cette fois PDNP patch day no play ^^
Je vois certains qui évoquent le wow-like dans ce patch mais j'admire le travail fourni. Il faut admettre que sortir deux gros patch en si peu de temps après la sortie du jeu ne peut que mettre en avant le boulot des devs
__________________
Jez adepte de la Beltzer attitude, fan de Druss, ya pas moyen, prends ta hache à deux mains ► Jiss Lacuna ► WoWplanes ► Ex Acsux-proto et Rara-senti sur DAOC-Carnac
The funniest thing about this signature is that by the time you realize it doesn't say anything, it's too late for you to stop reading it. You must be a real loser if you have the time to stand there like a idiot and read every word on my signature.
Great job, you read it to the end. Now go away !
voila pour le chasseur (en anglais) si quelqu'un pouvais le traduire .... merci:



Overview
There’s a lot going in for the Month of the Hunter; here’s the big picture and a few tantalizing details of what’s new for the #1 ranged damage class.

Travel
Fast travel has always been a specialty of the Hunter. Anyone can learn the way home. For the right price, a very fast horse can take you from point A to point B. However, no class but the Hunter has such broad and versatile knowledge of the land of Middle-Earth—or the ability to guide his fellows on their journey.

With the Month of the Hunter, this staple of the Hunter class improves with new and improved skills.
  • Return to Camp
    • A new, floating bind point group travel skill
    • Get your group to (and out of) instances and major landscape camps fast
    • Look for new map notes to locate these camps around the world
  • Group Travel Changes
    • Several of the existing Group Travel skills are available at lower levels
    • Five new Group Travel Skill Locations have been added
    • Four of the new travel skills are learned through class quests… find the quests!
  • Find The Path
    • The bonus only applies when you are out-of-combat, but the skill is always on
    • Press the button once, and never worry about toggling it back on after combat
  • Traveling Ration stack size increased to 50
Tracking
Hunters (and through them, their fellowship members) know the joy of tracking to find just the target you want. New improvements to the experience of tracking give the Hunter more information about their quarry… and even allow them to share that information more readily with their fellows!
  • We now display more information on tracked creatures, and you can sort by any column
    • Monster name has level-relative conning coloration (like you’d see over its head)
    • The challenge level of the monster, such as Normal or Elite, is now displayed
    • The approximate distance at the time of tracking is displayed in a third column
  • Sharing Tracked Targets
    • Advanced Hunters can share the location and name of their tracked targets with other members of their fellowship on their mini-maps
  • “Passage of Nature” can now track Dragon-kind
    • Now, find your worms, salamanders, and drakes… in addition to beasts, insects, and creatures of nature!
  • “Passage of Foes” can now track Giants
    • They may not be as evil or mean as Orcs, but they can still be trouble…. Oh, and they leave really big tracks!
Traps, Oils, and Bow Chants
Ever resourceful, the Hunter can make use of many different tools wrought by the hands of skillful craftsmen. Improvements and new additions to the line up of consumable items allow the Hunter to push harder and focus their skills.
  • The duration of Fire and Light Oils has increased dramatically
    • The shortest duration oil now lasts for 5 minutes (yes, minutes!) not 10 seconds
    • Oils will now last for 5 minutes, 10 minutes, up to 15 minutes at the highest tier
  • The clever Weaponsmiths of the world have devised new kinds of traps
    • The Quick Trap drops without any induction
    • The Strong Trap doesn’t trap as long, but it isn’t broken by damage
    • The Lure Trap draws the aggro of animals until the trap is destroyed
    • The Tripwire gives you a chance to open a Fellowship Maneuver on a target (it won’t do it every time, and it will only be usable out of combat)
  • There are also new tiers of existing traps
    • Lower tier traps have always had a higher chance of being resisted by monster of higher levels, the new tiers give you a better chance of success against higher level monsters
  • A new kind of Hunter-only consumable item crafted by Scholars: Bow Chants
    • 5 new items which empower your ranged weapon in different ways—pick the right Chant for the right job!
      • Foe-finder – Reduced chance for targets to evade bow skills
      • Shield-bane – Reduced chance for targets to block bow skills
      • Breach-finder – Bypass some of target’s damage mitigation
      • Wind-rider – Reduced power cost of bow skills
      • Whisper-draw – Reduced threat generated by bow skills
    • These buffs last for 20 minutes so each one goes a long way
Bows and Crossbows
Long has the debate raged over which implement was the superior weapon. With the Month of the Hunter’s changes, we have decided to make the crossbow a weapon with consistent damage and the bow one with more variability but with the possibility of bigger numbers.
What does this mean in game terms?

Damage:
  • Bows have a greater variance in damage: the highs are higher, the lows are lower
  • Conversely, crossbows have a narrower variance
Speed:
  • Bows now exist at both extremes of speed, both the fastest and slowest ranged weapons are bows
  • Conversely, crossbows have a narrower range of speeds
The biggest damage numbers will come from bows rather than crossbows—call it the power of the archer’s art. However, if random number generators hate you, the crossbow limits your lows as much as it does your highs.

If you want the fastest possible weapon, or the slowest possible weapon—both will now be bows. This represents that bows may be fired very fast, or that you can take your time. Crossbows are simple to use but are less flexible, and therefore have speeds more toward the middle range of bows.

Ultimately, you may find the special properties of a particular weapon out weighs preferences you may have for speed or damage variance. Then again, maybe you’ll steer clear of one or the other because of personal preference.

New Skills
As mentioned above, the Hunter is getting a bunch of new travel skills:
  • Return to Camp – Travel with your fellowship to your current campsite bind point
  • Guide to Michel Delving – Instant fellowship travel to Michel Delving in the Shire
  • Guide to Ost Guruth – Instant fellowship travel to Ost Guruth in the Lonelands
  • Guide to Evendim – Instant fellowship travel to Evendim
  • Guide to West Angmar – Instant fellowship travel to a safe haven in Western Angmar
  • Guide to East Angmar – Instant fellowship travel to the Eastern reaches of Angmar
In addition to the travel-skills mentioned above, we’ve made new combat-oriented skills:
  • Heart Seeker – A large damage, long cooldown, long induction “mega-nuke” attack
  • Strength of the Earth – An In-Combat Power Regen Channelling Skill
  • Set Snare – A new “free” trap skill which slows and applies sizable damage over time
Tweaks and Changes
We also made a number of smaller changes to existing skills, traits, and more:
  • Lowered the level where Hunters acquire the Dual-Wield trait (from 20 to 15)
  • Increased power restored by Intent Concentration when the relevant Trait is slotted
  • Increased the duration of the Beneath Notice skill when the relevant Trait is slotted
  • Train “Rapid Recovery” grants a greater reduction time to your recovery (from 1.2s to 2s).
  • Normalized the “Focus” point costs of skills, Rain of Arrows went from 4 to 3, Merciful Shot went from 5 to 6
  • Reduced the frequency that the “Enduring Precision” trait allows you to gain Focus pips from one every 5 seconds to one every 10 seconds
  • Some traveling skills now require more rations than others. Traveling to Angmar is a more perilous and taxing journey than visiting the Shire!
  • Updated category listings in the Auction House to put “Oils and Chants” in a category under class items, also moved the “Traps” category under the class items group
  • Placing a crafted trap whose effect breaks on damage will now disable the Hunter’s auto-attack to help avoid freeing newly trapped targets!
N'ayant pas trop joué mon Nain Gardien lvl 50 depuis une bonne quinzaine de jours, j'ai eu la mauvaise surprise hier de constater qu'il encaissait largement moins bien qu'avant .

Il semblerait que le % de résistance aux blessures communes ai été baissé d'environ 20 à 25%.

Je ne sais pas si cela viens de se patch ou d'un précédent mais jouer un Gardien deviens franchement useless .

J'arrivais que très difficilement hier à combattre en même temps et en solo plus de 3 MOB lvl 46/47 sans claquer une bonne partie de mes compétences de récupération, d'augmentation de moral, d'augmentation de blocage ou même de potion.

Alors qu'avant je n'avais aucun mal à combattre plusieurs adversaires de se niveau sans utiliser toutes ses compétences.

Déjà que les Gardiens sont archi useless en PvP, maintenant en PvE c'est pas mieux , on encaisse mal et on tape comme des huîtres asthmatiques
Citation :
Publié par Anarion
N'ayant pas trop joué mon Nain Gardien lvl 50 depuis une bonne quinzaine de jours, j'ai eu la mauvaise surprise hier de constater qu'il encaissait largement moins bien qu'avant .

Il semblerait que le % de résistance aux blessures communes ai été baissé d'environ 20 à 25%.

Je ne sais pas si cela viens de se patch ou d'un précédent mais jouer un Gardien deviens franchement useless .

J'arrivais que très difficilement hier à combattre en même temps et en solo plus de 3 MOB lvl 46/47 sans claquer une bonne partie de mes compétences de récupération, d'augmentation de moral, d'augmentation de blocage ou même de potion.

Alors qu'avant je n'avais aucun mal à combattre plusieurs adversaires de se niveau sans utiliser toutes ses compétences.

Déjà que les Gardiens sont archi useless en PvP, maintenant en PvE c'est pas mieux , on encaisse mal et on tape comme des huîtres asthmatiques

HEUUU alors la sait pas quoi répondre, j'ai un gardien lvl 50 aussi et pas vu d'énorme différence sur la manière de tank les mobs, depuis le début du patch je tient facilement tète et achève 3-4 nain bourru lvl 47-49 en utilisant simplement le good mode et la recup de mana et je finis largement avec la moitié de mes pts de vie et de mana. même chose sur 3 lvl 50 angmarin normal ca passe aussi. Bon faut bien lâcher tes compétence au bon moment mais ca passe comme avant largement.

J'ai fait un test aussi sur 2 signatures angamarins a 4k pt de vie et ca passe, bon la un peu juste quand même. mais pour le reste pas trop de problème. même en instance ca passe comme avant.

Effectivement en pvp on tape comme une moule asthmatique un jour de grand vent, bon le gardien n'est pas pour faire du dps non plus, mais me suis retrouve avec un bon healer derriere moi et j''ai quand même fait du mal au monstre ^^

Et sur le tableau de mes stats je n'ai pas vu de changement au niveau des résist.

Par contre ce que j'ai remarqué c'est que maintenant certaine créature ou type de mob sont plus vulnérable a certain type de dégat (lumière ouistrenesse et autre) et que certain poing bourru dans les caves a réput utilise un sort qui diminue fortement les dégats commun. Donc peut etre faire une observation et des test la dessus.

Reste le fait de ne pas avoir jouer ton perso depuis 15 jours tu as peut etre un peu perdu la main
personnellement, j'ai trouvé aussi que mon gardien 50 ( que je joue tout le temps ) encaissait un petit peu moins bien, mais bon, les impressions post patch, je m'en méfie
Globalement, c'est surtout sur de l'élite -2, -3 que j'ai trouvé ça plus difficile qu'avant...
REste que sur de l'élite, il y a quand même un part d'aléatoire non négligeable, et j'ai tendance à mettre plutot ça la dessus...
Sinon, j'ai encore fait joujou avec 6 nécromancien 46-49 dans Imlad hier, ça passe toujours, donc, je ne pense pas qu'on puisse dire qu'on n'encaisse plus, loin de là
De toutes façons pas mal de coquilles se sont glissées avec le dernier patch. Laissez 2 mises à jour à CM pour remettre ça d'aplomb et après on jugera du résultat final...


Quand au amélioration du chasseur: Je ne suis que 42 encore mais pour le moment je trouve ça un peu abusé, mais bon faut voir une fois que toutes les classes auront été liftées...
oui une belle petite coquille dans la trad d'une quete poulet
où ils disent d'aller sur "la route au nord du chas de l'aiguille"
alors qu'il s'agit de "la route allant vers le chas de l'aiguille au nord"
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