World Preview Event

Répondre
Partager Rechercher
En provenance de GW-JOl :

Citation :
A l'occasion de la prochaine étape de béta test de Guild Wars qui se déroulera les 29, 30 et 31 octobre prochains, vous pouvez dors et déjà découvrir les nouveaux ajouts et fonctionnalités qui seront disponibles :

Ajouts de nouvelles régions, nouvelles quêtes coopératives, nouveaux tournois et arènes de combats, nouveaux objets et monstres, un système de leveling pour votre personnage, et pour la première fois vous pourrez créer des guildes, expérimenter les guerres entre guildes et établir les différents niveaux rangs au sein de votre guilde. Et bien sur avec la technologie de streaming de nouvelles idées à partager durant cet événement ...


Les détails :


- Ajouts de 2 nouvelles régions pour l'exploration et l'aventure, The Kingdom of Kryta et The Wilds, chacune avec son propre et magnifique environnement, des villes persistantes et des territoires de chasse instanciers.

- Le combat Guildes contre Guildes est ajouter en plus des tournois et arènes de combats.

- Ajouts de 5 nouvelles missions coopératives qui continuent l'histoire de Guild Wars.

- Un nouveau développement et habilitées pour les personnages, de nouveaux skills et Elite skills pour le développement de votre personnage et les strategies de groupes.

- Un nouveau système de leveling dans Guild Wars. Pour la béta les joueurs commenceront au niveau 15 et pourront progresser jusqu'au niveau 20.

- Les fonctionnalités de Guildes. Durant l'événement les joueurs auront la possibilité de former des guildes, nommer des Guild Leaders et établir les rangs de guilde pour concurrencer d'autre équipes dans des tournois.

- Et plus encore ! D'autres détails viendront dans les semaines qui suivent ...


Les deux manières de participer à l'event :


1- Le client pour la béta sera disponible gratuitement sur le site officiel http://www.guildwars.com et sur d'autres sites de jeux vidéos.

2- En achetant en pré-commande Guild Wars, vous obtiendrez l'accès à tous les events de la béta jusqu'à sa sortie officielle. Vous pourrez pré-commander le jeu aux alentours de la mi-Septembre.


Voici la Configuration nécessaire pour la béta :

Configuration requise:

- Windows XP/2000/ME/98
- Pentium III 800 Mhz ou équivalent
- 256 MB RAM
- ATI Radeon 8500 ou GeForce 3 ou 4 avec 32MB de mémoire vidéo
- 500 MB d'espace disque
- Connexion Internet
- DirectX 8.0

Configuration recommandée:

- Windows XP/2000/ME/98
- Pentium 3 1Ghz ou équivalent
- 512 MB RAM
- ATI Radeon 9000 ou GeForce 4 Ti avec 64MB de mémoire vidéo
- 500 MB d'espace disque
- Connexion Internet
- DirectX 8.0
La FAQ pour la Pré-commande :

Citation :

Guild Wars Pre-Order FAQ


When does the pre-order period for Guild Wars begin ?

You can pre-order Guild Wars at any time. The pre-order product will be in stores in mid-September.


When will the pre-order product become available ?


The Guild Wars pre-order product will be on shelves on or about September 13th. Check with your local or on-line retailer for the specific date that the pre-sale will be offered through that particular vendor.


How much does the pre-order product cost ?


When you place a deposit on a pre-order for Guild Wars, you will receive a copy of the pre-order product. That deposit will be applied to the retail cost of the game. We anticipate that most retailers will have a deposit requirement of $10 in order to obtain the pre-order product.

Why should I pre-order Guild Wars ?

Pre-ordering assures that the store will have a copy of the game for you on the first day of release. In some instances, a game that is pre-ordered through an Internet retailer will be shipped to reach you on the first day of release or will reach you very soon thereafter. Beyond that, the pre-order product for Guild Wars offers a long list of assets, including access to Guild War Beta Events, the ability to reserve your character name, a Tournament Guide from Prima, screenshots and concept art, music files, the Guild Wars game client, and more.

What is in the Guild Wars Pre-order Product ?

[I]
The pre-order product varies between retailers. There are certain standard items and then one or more than one that is specific to that individual retailer. Here is a list of items that can be found in the Guild Wars pre-order product:

* Pre-account registration for game launch
* The ability to save your character name for launch of the game
* Exclusive access to every Beta Weekend Event, which will take place the first weekend of each month until release
* Store-specific in-game item – varies by retailer
* Friend’s Pass that allows you to invite one guest to join you for one of the monthly Beta Weekend Events
* Folded Poster
* Prima Mini Quick Start Guide
* 15 Pieces of Game Concept Art
* 9 Desktop/Wallpaper Images
* Several musical tracks from award winning composer Jeremy Soule; Guild Wars original music score

Will the pre-order product be available everywhere?

At this point the pre-order product is slated for delivery to a large number of stores in North America. Our Sales and Marketing Teams are working with distributors and retailers to make arrangements for other areas of the world such as Asia, Australia, and Europe


Can I have the pre-order product shipped from the U.S ?


Yes, there are several on-line retailers who offer shipping outside of North America. Visit your favorite on-line retailer for information about pre-orders and shipping costs.

If I pre-order Guild Wars for shipment to me, will the retailers ship me the pre-order product immediately when it becomes available ?

The question of shipment of various components of an order needs to be addressed to the specific retailer with whom you are considering placing a preorder. It is our belief that you should receive the pre-order product in September, and the retail version of Guild Wars upon release of the game. But that really depends on the shipping policies of the individual company, and should be verified with them.

I already placed a pre-order for Guild Wars. Can I still get a pre-order product when it becomes available ?

It is our intention that retailers provide a copy of the pre-order product to everyone who preorders. So if you pre-ordered before the pre-order product was available, you should be able to visit the retailer, show your receipt, and receive a free copy of the pre-order product, providing you paid a sufficient deposit. In other words, the retailer is asking $10 deposit in order to receive the pre-order product and you placed a deposit of at least $10, you should obtain a pre-order product when you present your receipt as proof of deposit.

I live in a location outside the U.S. If the pre-order is not available via any means in my location, will I still be able to participate in the monthly Beta Weekend Events ?


We will have more information on this as it becomes available. It’s our belief that pre-orders will be possible just about everywhere, but we’ll provide details at a later date. The pre-order program will depend on the region and their thoughts about the costs-benefits of a pre-order process. However we are very much trying to have world access for our Beta Weekend Events – but this can be from a variety of means and may not require a pre-order reservation)

Is the Friends Pass in the pre-order product good for just one friend and one weekend ?

Yes, you may invite a friend to join you during one Beta Weekend Event. Those friends who subsequently pre-order the game and obtain the pre-order product will also receive an invitation for a friend to join one Beta Weekend Event.

What exactly is a “Pre-Order Product” and how does the Pre-order process work ?


A pre-order product is essentially a collection of content related to the game experience that is assembled into an official item for retail sale or distribution. The product is provided from the developer/publisher to the retailer for free or at a very nominal cost. (Some retailer systems require that all items have a cost and therefore publishers provide the product at the cost of $0.01 per unit to the retailer) The retailer then offers the product to the consumer for a price that can vary but which averages around $10. It’s important to note that all of the amount paid at the time of the pre-order is applied towards the retail purchase price of the official product when the consumer returns to the store or when the retailer ships the game to the customer. Effectively, neither the publisher nor the retailer makes money on the pre-order product.

Why is ArenaNet doing a Pre-order for Guild Wars ?

In a Pre-order event, the developer/publisher provides a product that costs development time and money. The retailer sacrifices precious shelf space but yet receives no actual revenue, since the cost of the pre-order product is applied to the cost of the game. Therefore it might be asked why anyone offers or participates in a pre-order campaign. The answer is fairly straightforward for both the developer/publisher and the retailer:

The Retailer:

Retailers need to keep their eye on inventory. They want to purchase enough stock to fulfill the needs of customers, but they don’t want to have excess inventory that remains unsold. Pre-orders allow a retailer to gauge the interest in a game and give them confidence that they are wisely investing their money in inventory costs and promotional expenses for that game. In addition, pre-orders help a retailer establish a relationship with a consumer for the future purchase of a product well in advance of the product’s release.

The Developer/Publisher:

For the developer and publisher the pre-order product serves two purposes. The first of these is being able to prove consumer demand to the retailer. The computer game industry is extremely competitive, with console and PC products fighting for increasingly limited shelf space. Retailers seek to manage risks and often choose to focus on established franchises. For a new title, this means there can be a challenge in earning retailer support and getting a title on the shelf. In some cases, a successful pre-order product is becoming a requirement for retailer support of any kind.

The second reason for offering a pre-order product is to support and increase the word of mouth discussion of a game. Having one enthusiastic gamer recommend the game to a friend or to several friends is a very important factor in a game’s success. A well-constructed pre-order product helps this because it reinforces the fan’s enthusiasm and allows him or her to tangibly demonstrate to others the quality of the upcoming game. This increases interest in the game.


Isn’t there a risk in doing a pre-order ?


Yes, there are risks. For the developer/publisher the risk of the pre-order process is the cost of the material and the cost of the time in putting together a product. Such costs are significant because you have the unit costs multiplied by as many as several hundred thousand units. This is not counting the cost of time to create the assets themselves nor advertising and promotion costs, both of which are also considerable. Equally, every moment spent by the developer on creating the pre-order content is a moment not focused on development of the game. So while the pre-order product presents a terrific opportunity to reach out to fans and to enlarge both knowledge of and enthusiasm for the game, these positives must be balanced against the significant costs involved.

What are the goals of a pre-order ?

Many gamers learned about Guild Wars during our E3 for Everyone Event in May of 2004. About 200,000 people joined us for that five-day Guild Wars experience, an unprecedented event given the alpha stage of the game. More and more gamers are learning of the many advantages of Guild Wars, such as free online play, instanced missions, the lack of a leveling grind, streaming technology, and the promise of a game that rewards a player more for skill than for hours played. Nevertheless, Guild Wars is a new product and the pre-order product will provide additional support with our retail partners for creating the best possible product launch.

For gamers, we want to provide great content without affecting the game development process or detracting from the final game experience. There are many twists and turns in the Guild Wars story, and to reveal these experiences prior to release would be an injustice to the gaming experience. Key highlights that we wanted the pre-order product to provide include showing the beautiful world and art style of the game, providing access to the game experience and specific features as we move through our beta development process. We also wanted to develop a way for a Guild Wars fan to share these elements with a friend.

So to highlight the graphical game experience and the unique style of the game we chose our favorite electronic assets such as screenshots, concept art, wall papers and music from our E3 event. Much of this content is new but some elements have been used before in potentially limited press sources. These assets include some of our favorite game visuals and we wanted to provide them in a comprehensive public format that saves gamers the hassles of having to download large files.


How does the pre-order product and the World Preview Event affect beta testing ?


We spent a great deal of time considering the ongoing testing needs for Guild Wars and determining how to provide game exposure in our pre-order product. After much discussion we have opted for a testing plan that includes continuous testing, a free public event and a series of monthly events that are connected with the pre-order product.

Testing:

Testing will continue until release. Internal testing will take place on a daily basis, and members of our Alpha Tester team will continue through the Beta Test. We will be expanding that test group by means that we will announce in the near future. Due to the features we will be testing – guild features, skill balancing, world server technology – we will specifically include testers who match profiles necessary to specifically test these features and this process will not be part of the pre-order process and we are not accepting tester applications.

World Preview Event:

We are committed to providing continued public exposure to the game and we will host a World Preview Event October 29 through 31, with free access for everyone. Simply download the 90KB client for a number of host websites and you can play. The pre-order product also will provide the game client that allows access to the October World Preview, but a pre-order is not required to participate in the event. Public events on this scale require a significant investment of development resources and infrastructure costs. Basically, each event is equivalent to an open beta and most games undertake such a event just once prior to release. The October Guild Wars World Preview Event will be our second free public event with unlimited access.

Beta Weekend Events:

We feel that the optimum balance in the use of development resources and in increasing the pre-order product game exposure will be derived by having Beta Events on a regular basis. Scheduled for the first weekend of each month, each 48-hour period will focus on a new experience in the game such as new regions, new missions, new monsters, and new game mechanics. The pre-order product will provide an exclusive Beta Event access code as well as a pass code for one friend to participate in one of the events. This combination allows us to minimize development interruption, to reduce support costs and yet still provide additional game exposure for passionate fans who want to experience the evolution of the game in the beta development process.


Alvin c'est pas gentil de poster alors que je suis en train de publier la très longue FAQ, pour la peine je laisse la traduction à mes chers confrères
Je suis tout excité, je suis tout excité, je suis tout excité !!!

J'ai des questions maintenant :

- Les combats entre guildes. C'est fantastique ça !!! Mais, combien de joueur au maximum dans une zone de combat inter-guilde ?

Maintenant, ça concerne la pré-commande du jeu (je pense que quand tout sera traduit, j'aurais mes réponses mais je veux les poser maintenant !) :

- Est-ce qu'on pourra pré-commander le jeu (à la mi-septembre) en version french ?

- Si je pré-commande le jeu le 13 septembre, est-ce que je devrais quand même télécharger le client BETA ?

- Si je pré-commande le jeu, je reçois quoi ? Une boite avec un CD et une clef, ou juste la clef CD par e-mail et je télécharge gratuitement le jeu ?

- J'ai pas compris. Le prix du jeu sera de $10 ou ce sera en plus, pour la pré-commande ?

Je l'attends, je l'attends, je l'attends !!! Je suis comme un petit fou à vous écrire !!!
Citation :
- Les combats entre guildes. C'est fantastique ça !!! Mais, combien de joueur au maximum dans une zone de combat inter-guilde ?
Il n'est pas préciser le nombre de joueurs maximums mais cela laisse supposer un grand nombre de joueurs puisque des combats entre guildes devront tout de même être imposants.

Citation :
- Est-ce qu'on pourra pré-commander le jeu (à la mi-septembre) en version french ?
Pour le moment le jeu n'est pas traduit en français

Citation :
- Si je pré-commande le jeu le 13 septembre, est-ce que je devrais quand même télécharger le client BETA ?
Oui, en fait pré-commander le jeu donne le droit de participer à la béta comme tous le monde mais en plus de continuer après l'event tous les weeks end de chaque mois jusqu'à la sortie officielle.

Citation :
- Si je pré-commande le jeu, je reçois quoi ? Une boite avec un CD et une clef, ou juste la clef CD par e-mail et je télécharge gratuitement le jeu ?
Tu recevras le jeu le jour de sa sortie avec la boite contenant le CD et une clef. Ils envisagent la question de donner la possibilité de commander et télécharger le jeu en ligne également dans le futur.

(C'est déjà le cas pour les autres jeux de NC Soft comme Lineage2 et City of Heroes)


Le fait de pré-commander le jeu t'assure d'avoir un exemplaire disponible le 1 jour de release mais en plus donnera le droit à divers bonus :

Attention, selon les revendeurs les bonus peuvent être diffèrents et rien n'est définitif mais ca peut aller de la réservation du nom de ton personnage, à un poster, des items spéciaux en jeu, un pass pour inviter un ami à la béta pour les week ends events, un guide spécial , des concepts arts, fonds d'écrans, musiques originales ...

Citation :
- J'ai pas compris. Le prix du jeu sera de $10 ou ce sera en plus, pour la pré-commande ?
En fait la pré-commande coûtera selon les revendeurs environ $10 puis tu seras débité du prix final de la boite du jeu le jour de son envoie selon le mode de paiement des différents revendeurs.
Citation :
Pour le moment le jeu n'est pas traduit en français
Il y avait cependant un thread (crée par moi je crois bien ^^), dans lequel on se demandait si le jeu sortirait en version française. Avons nous d'autres informations à présent ? Les développeurs laissent-ils comprendre qu'avant la sortie du jeu (et, en espérant, pendant la période de pré-commande), le jeu sera aussi traduit en français ?*

Citation :
Tu recevras le jeu le jour de sa sortie avec la boite contenant le CD une clef. Ils envisagent la question de donner la possibilité de commander et télécharger le jeu en ligne également dans le futur.
C'est très bien ça !

Citation :
Le fait de pré-commander le jeu t'assure d'avoir un exemplaire disponible le 1 jour de release mais en plus donnera le droit à divers bonus :

Attention, selon les revendeurs les bonus peuvent être diffèrent et rien n'est encore précisé mais ca peut aller de la réservation du nom de ton personnage, à un poster, des items spéciaux en jeu, un pass pour inviter un ami à la béta pour les week ends events, un guide spécial , des concepts arts, fonds d'écrans, musiques originales ...
Oui, enfin j'espère que mon jeu arrivera pas en retard ou ne sera pas perdu (si je m'arrange pour pré-commander attention ^^) parce que je veux jouer pile le jour de la sortie officielle.

Hein hein, fantastique ces cadeaux. Et on sait "qui fait quoi" ? Enfin je veux dire, on sait quel vendeur pré-commande les noms de persos, les items, etc... ?

Citation :
En fait la pré-commande coûtera selon les revendeurs environ $10 puis tu seras débité du prix final de la boite du jeu le jour de son envoie selon le mode de paiement des différents revendeurs.
Faudrait quand même qu'on sache le prix exacte de la boîte de jeu et de la pré-commande avant qu'on se jette dessus non ?
En attendant plus d'infos, espérons. ^^

EDIT : j'ai pas trouvé quelqu'un sait exactement où on télécharge le client ?
EDIT 2 : Ah oui pardon "sera disponible", excusez-moi. ^^
Citation :
Il y avait cependant un thread (crée par moi je crois bien ^^), dans lequel on se demandait si le jeu sortirait en version française. Avons nous d'autres informations à présent ? Les développeurs laissent-ils comprendre qu'avant la sortie du jeu (et, en espérant, pendant la période de pré-commande), le jeu sera aussi traduit en français ?*
La question à en effet été abordée par les développeurs d'une possible traduction mais pour le moment ont à pas d'autres informations à ce sujet, tout ce que l'on sait c'est que pour le moment la béta sera disponible en anglais.

Citation :
Hein hein, fantastique ces cadeaux. Et on sait "qui fait quoi" ? Enfin je veux dire, on sait quel vendeur pré-commande les noms de persos, les items, etc... ?
La liste des revendeurs est pas encore connue mais cela sera probablement les "retailers" habituels du genre Gamespot Ebgames et tout le reste et comme chaque revendeur est libre du choix des bonus ont sait pas encore qui fais quoi mais ca sera dans cette liste.


Citation :
Faudrait quand même qu'on sache le prix exacte de la boîte de jeu et de la pré-commande avant qu'on se jette dessus non ?
En attendant plus d'infos, espérons. ^^
Le prix exact n'a pas encore été définie mais si je me souviens bien il y a dans une ancienne interview sur le site un prix estimé mais je l'ai plus en mémoire.

Citation :
j'ai pas trouvé quelqu'un sait exactement où on télécharge le client ?
C'est expliquer plus haut dans la news les différentes manières de participer à la béta :

Le client pour la béta sera disponible gratuitement sur le site officiel http://www.guildwars.com et sur d'autres sites de jeux vidéos.


Non. Ca peut être une réservation pour un nom de personnage, mais ça ne dit pas que tu n'en a qu'un, ni que ce sera ça ^^


Mais j'espère qu'on aura droit à des bonus de ce genre ^^ Imaginez si on a le droit à ça et que plusieurs personnes réservent le même noms


Pour ce qui est de la version française, ils ont annoncés que le jeu serai traduit en plusieurs langues (de nombreuses ont t-ils dit, si je me souviens bien), mais c'est pas dit que ce sera fournit à la release ^^ (enfin je crois pas).

Citation :
j'ai pas trouvé quelqu'un sait exactement où on télécharge le client ?
Je suppose qu'on le télécharge pas tout de suite
Ah... ça veut sans doute dire que pour la pré-commande, il n'y aura pas de langue FR. Alors une question à ceux qui ont fait l'E3 : est-ce qu'il y a énormément à lire et beaucoup à comprendre ? Enfin je veux dire, quand on vous donne une mission multijoueur ou solo pour du PvM par exemple, c'est dur de comprendre ce qu'on vous demande ?

Je veux jouer tous les week-ends et avoir le jeu PILE quand le serveur officiel sera lancé et je voudrais le jeu en français !!!
- Flippe pas déjà en jeu tu seras pas le seul français, donc tu pourras toujours avoir de l'aide.
- Je doute que les missions soient très dures à comprendre. Le but est de parcourir des étendues, avec des objectifs intermédiaires, optionnels, etc, si tu comprend rien tu n'as qu'à suivre les autres
- Pour le truc offert pour pré-commander je pense que ce sera traduit pour chaque langue, car entre traduire un jeu, et juste un pack avec quelques pages de textes, c'est vraiment différent

Je mettrai bientôt la trad de la FAQ de pré-commande, pour éclaircir quelques idées.
__________________
Surprise mofoooo
Citation :
Publié par Aemyr
Dons si je comprends bien, moi qui m'y connais pas en anglais c'est pas la peine que je pré-commande.
J'ai aucun problème en anglais, mais pendant l'E3, j'ai rien lu, sauf la description des compétences.

Pour le reste on tue les monstres et c'est tout bon. Au pire, si y'a des missions avec autre chose à faire, tu la rate un coup et tu comprends...
Citation :
Publié par Aemyr
Mais si on pré-commande et qu'il sort une version fr à la release on aura quand même la version anglaise?
Ca ne serait pas plus mal. Le jeu sera le même quelle que soit la version, la seule différence, ça devrait être le manuel - enfin plutôt la fiche d'une demi-page - en français qu'on trouve généralement dans ce genre de jeu.
Citation :
Publié par Aemyr
Mais si on pré-commande et qu'il sort une version fr à la release on aura quand même la version anglaise?
Je vois pas ce qui te bloque là. Si le jeu n'est pas disponible en français lors de la pré-commande et que tu pré-commandes donc le jeu en version anglaise (tu payes par carte bancaire ou chèque je sais pas mais tu pré-commandes quoi), je vois pas pourquoi tu recevrai le jeu en version française s'il sort peu après ou peu avant l'ouverture officielle des serveurs.
On verra bien comment ça se passera si une version fr sort à la release, et qu'on a pré-commandé en anglais. Je sais pas si la réponse est dans la FAQ j'y suis pas encore (la moitié de fait).
Avec leur système de "streaming" il y aura certainement moyen de patcher en français, si d'aventure ils sortent une version FR.

Pendant l'E3 il y avait 3 langages à choisir au login, on peu imaginer que le français (et d'autres langues) viendront se placer dans cette liste par la suite.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés