Patch Note PTR !

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J'ai un poil testé Sigma sur le ptr et je ne suis pas au top dessus loin s'en faut.
Cependant j'ai trouvé que l'apparition instantanée de la barrière fluidifiait le jeu, ou plutôt que je me faisant bien mieux à un cooldown après disparition qu'un délai avant apparition, et ce, malgré l'augmentation de 0,2 à 1 sec dans le repositionnement de la barrière.
hahaha nice !

Pour sigma j'avais tendance à spam le disparition/apparition de barrière perso pour bait certains CD/ult, maintenant ça sera moins possible j'imagine. c'est un gros nerf, mais c'est mérité ce qu'il se prend.
Je trouvais ça assez bizarre le shield depuis la sortie du perso, j'ai pas le ptr mais si tu dis que c'est mieux maintenant, je te crois. C'est peut-être ce qui me rebutais à jouer le perso la non fluidité. Et peut-être aussi la lenteur/la portée de ses attaques mais bon, ça c'est l'intérêt du perso donc ça peut se travailler.
Pour Sigma, franchement ce n'est pas sa barrière que j'aurais nerf, après tout c'est un tank. Mais réduit les dégâts, et surtout son ulti.
J'ai franchement horreur de perdre en étant sur le point en plein fight, juste parce qu'il nous a mis en l'air quelques secondes... C'est comme l'autre relou de Hamond quoi...
Citation :
Publié par Toga
et surtout son ulti.
J'ai franchement horreur de perdre en étant sur le point en plein fight, juste parce qu'il nous a mis en l'air quelques secondes... C'est comme l'autre relou de Hamond quoi...
Citation :
Gravitic Flux
  • High gravity effect duration reduced from 1.2 to 0.9 seconds
Plus de C9 full team sur payload.
Citation :
Overwatch PTR Patch Notes – October 23, 2019
A new Overwatch patch is in development and now available for testing! To share your feedback or report any issues, please post in the PTR Feedback or PTR Bug Report forums.

Please note that the below patch notes only include changes currently available for testing on the PTR. While many of these changes may also be available on PlayStation 4 and Xbox One in a future patch, the PTR is PC-only and only reflects changes coming specifically to that platform.

INTRODUCING: “WHILE YOU WAIT”

Coming with this patch, we will be removing the current “Skirmish” feature that allowed you to spar while waiting to start a game and replacing it with a brand new option called “While You Wait”.
When in queue, players will now be prompted to pick, if they want to, between the following game modes:
  • Practice Range - Now available to be entered as a group
  • Skirmish - Spar freely with other players without keeping track of score
  • Deathmatch - Compete for the top place on the scoreboard
  • Custom Game - Pick a custom game from the Custom Game Browser or create your own game mode
  • Note that Custom Game will have to have the new setting "Allow players who are matchmaking" available in order to be selected


All “While You Wait” game modes are optional and can be accessed by a single player or as a group, but only the group leader can decide which mode to pick.

WORKSHOP UPDATES

  • Custom Games - Practice Range Mode
  • New Workshop Values
    • Game Mode
    • Current Game Mode
  • New Workshop setting
    • "Allow players who are matchmaking": allows players who are matchmaking to participate in the Custom Game created

HERO UPDATES

General
  • Armor damage reduction increased from 3 to 5


Orisa
General
  • Base armor increased from 200 to 250


Fusion Driver
  • Movement speed penalty reduced from 30% to 20%


Protective Barrier
  • Health reduced from 900 to 600


Fortify
  • Cooldown decreased from 10 seconds to 8 seconds


Sigma
Experimental Barrier
  • Health reduced from 1500 to 900
  • Barrier health regeneration rate reduced from 150 to 120 health per second


Kinetic Grasp
  • Cooldown reduced from 13 seconds to 10 seconds
  • Damage-to-shield gain ratio increased from 40% to 60%


Reinhardt
Barrier Field
  • Health reduced from 2000 to 1600
  • Movement speed penalty reduced from 50% to 25%


Steadfast (Passive)
  • Knockback resistance increased from 30% to 50%


Developer Comment: The above changes to armor, Orisa, Sigma, and Reinhardt are aimed at decreasing the overall amount time players spend damaging barriers while improving the individual heroes in other areas. This is a significant change to the pace of the game and we'll be monitoring these heroes closely to ensure they retain impactful gameplay in the tank role.
Moira
Biotic Grasp
  • Healing reduced from 4 to 3.25 (80 HP/s to 65 HP/s)


Developer Comment: Moira's primary heal has proven to be too potent, largely due to its ability to heal multiple targets.
D.Va
Defense Matrix
  • Cooldown decreased from 2 seconds to 1.5 seconds


Developer Comment: With role locks in place there is some room to improve D.Va's impact as a tank, so we’re partially reverting a previous change which increased Defense Matrix’s cooldown.
Widowmaker
Grappling Hook
  • Cooldown increased from 10 to 12 seconds


Developer Comment: With barriers having less uptime, Widowmaker will be even more effective at locking down long sight lines. This change weakens her mobility so she can still be reasonably countered.
Torbjörn
Overload
  • Cooldown decreased from 12 to 10 seconds


Developer Comment: Torbjörn has difficulty in extended team fights once his turret is eliminated and Overload has been used. This change allows Torbjörn to be able to rely on his Overload more often.
Genji
Shuriken
  • Ammo increased from 24 to 30


Developer Comment: As average hero survivability has gone up over time, Genji can sometimes have difficulty finishing off his targets. Loosening his ammunition constraints will help give him a small boost.
Zarya
Particle Cannon (Secondary Fire)
  • Explosion radius increased from 2 to 2.5 meters
  • Ammo cost decreased from 25 to 20


Developer Comment: Zarya's overall damage output is in a good spot but the secondary fire was left feeling a little too weak after the last set of changes.

BUG FIXES

General
  • Color Blind Mode - Fixed an issue which caused models affected by infra-sight to appear washed out when using colors other than red
  • Workshop - Fixed an issue causing map names and dropdowns from being displayed in the incorrect case
  • Workshop - Fixed an issue preventing D.Va from being detected in Player Died events
  • Custom Games - Renamed Assault/Escort to Hybrid
  • Fixed a bug that could cause heroes with regenerating health/shields to not take full damage when damaged while at full health
  • Various hero abilities (e.g. Symmetra's Turrets, Roadhog's Hook, Sigma's Accretion, Orisa's Halt, etc) will now respect the collision boxes on vending machines and other such props
  • Fixed a bug that caused High Precision Mouse Input to cause toggle crouch to behave inconsistently


Maps
  • Black Forest (1v1) - Fixed a bug that allowed Reaper to Shadow Step through the breakable doors


Heroes
Doomfist
  • The default circle is now hidden when using advanced reticle settings
  • Fixed a bug that sometimes prevented the sound effect of Doomfist's Rising Uppercut from playing
  • Fixed a bug where Seismic Slam could land on an enemy's head while playing FFA modes


Junkrat
  • Fixed a bug where Junkrat grenades would not explode when slowly rolling down steep inclines
  • Orisa
  • Fixed an issue where Orisa's halt projectile could sometimes appear to go through the ground when viewed in 3rd person.


Roadhog
  • Fixed a bug that prevented Roadhog's hook from damaging turrets and barriers


Widowmaker
  • Turning off the toggle zoom control option for Widowmaker while zoomed in no longer remains stuck in the zoomed state


La fin de la meta double shield ? Le retour de la dive ? Une autre meta ?
Des compos qui vont devenir beaucoup moins statiques et qui n’auront pas le choix que de bouger d’avantage. Il y aura plus de dynamisme avec des tanks moins tanky et plus offtank.
Cela va créer de nouvelles expériences moins frustrantes en pick tank et du coup également réduire la file d’attente dans les autres rôles.
C’est un grand changement je trouve, la rôle de main tank peut devenir moins frustrant. C’est vraiment le rôle le plus ingrat du jeu. Ce n’est pas pour rien qu’il faut 30 sec pour trouver une team en tank et 12 minutes en DPS, sans compter qu’une fois en jeu beaucoup prennent le hamster ou le singe après un instant lock offtanka car beaucoup ne veulent tout simplement jouer que offtank.
Message supprimé par son auteur.
Ca va devenir plus simple pour les DPS et Ana, et aussi plus d'ulti par match. Mais au début il faudra impérativement deux main heal, histoire de rattraper les shields qui cassent plus vite que prévu.

@Wees' En low Gold, franchement, il n'y aura aucun changement. Récemment j'ai eu deux fois une Orissa en backlane qui ne protégeait qu'elle même et on a gagné à chaque fois.
PS : Je devrais être en low plat avec toi après nos placements communs. REND LES ELO !!
Message supprimé par son auteur.
Vous pensez que c'est jouable pour unlock le skin de Mercy si je m'y mets ce week-end et si je suis nice avec mes mates ?

Apparement il faut aussi mater des streams, etc. 210.png
Message supprimé par son auteur.
@Wees' oups pas fait gaffe au call. Mais tellement, avec tous ces changements les gens tentent/font n'importe quoi. Il devrait suffire d'un truc pas trop bancal pour s'en sortir.
https://us.forums.blizzard.com/en/ov...-9-2020/444641

Citation :
Baptiste
  • Immortality Field maximum duration reduced from 8 to 5 seconds
  • Immortality Field cooldown increased from 20 to 25 seconds
  • Amplification Matrix ultimate cost increased by 20%
Mei
  • Endothermic Blaster slowing effect now reduces enemy movement speed from 20-70%, down from 30-90%
  • Slowing effect duration reduced from 1.5 to 1.0 second
D.Va
  • Boosters cooldown decreased from 5 to 3 seconds
Orisa
  • Fortify damage reduction reduced from 50% to 40%
Hanzo
  • Primary fire maximum projectile speed reduced from 125 to 110
Doomfist
  • Uppercut recovery time increased from 0.2 to 0.5 seconds
Message supprimé par son auteur.
Hanzo ca change pas grand chose en vrai sauf a très longue distance, Bap c'est cool mais j'aurais préféré une refonte totale du drône. Mei peut encore multifreeze... et Dva ca suffira pas a la rendre meta, t'as aucune raison de pick dva plutôt que sigma
Message supprimé par son auteur.
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