[Actu] Dev Diary - Refonte du système d'objets légendaires

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Cette actualité a été publiée le 22/2/2011 à 17:35 par Mr RrrRRr sur notre site Le Seigneur des Anneaux Online :

Citation :
Voici un journal des développeurs attendus : celui sur la refonte du système des objets légendaire de LOTRO.
Au menu, surprises, améliorations, money money, jetons,...
Bonne lecture !


N'hésitez pas à utiliser ce fil pour réagir à cette information.
A voir avec l'outil sous la main. C'est un peu flou la toutes ses modifications sans screen je trouve.

Les changements ont l'air intéressants tout de même, moins de farm, plus de choix
Citation :
L'idée est de travailler avec plusieurs objets légendaires à la fois.


Au début oui....puis ensuite on aura notre arme de roxxor-de-la-mort-qui-tue et hop, on en utilisera une ! ^^


Pour le peu que j'ai compris en tout cas !! =p


Mon méné et mon chasseur sont tout à fait d'accord mais pas mon ouargue xD
Oui et nan, ce qui peut être bien, c'est qu'on aura plus à farmer pour avoir l'arme parfaite selon les situations.
Une arme Pve ne convient pas forcement au pvp, en tout cas pour ma classe, ca va être un soulagement de me dire que je pourrai enfin avoir les legs utiles en pve et en pvp, et y'en a un paquet pour le cambrio, et ce sur différentes armes.
Pour les adeptes du switch d'arme en combat, ca va faire une belle diff...

Par contre, question, j'ai rien vu la dessus. Genre j'ai un outil de cam avec le leg durée du buff espiègle, ce leg va être remplacé par le leg de visée je crois, est ce que sur mon objet il sera aussi remplacé ou ca fera comme les anciennes MAJ, à savoir un leg collector? (dans le genre pas clair, j'ai vu pire).
J'ai 2 questions :
- J'avais compris sur le patch notes qu'on pouvait mettre un pool B sur un pool A mais pas l'inverse. Dans le dev diary, il semble être marqué que cela n'est plus possible...
- Quid des legs de caractéristiques ? C'est considéré comme pool A, B ou alors il n'est plus possible de les changer en autre chose qu'un leg de caractéristique ?
Thumbs down
Bonsoir,

Si j'ai bien tout compris, tout change mais rien ne change : on va continuer à monter et jeter nos armes/objets légendaires comme des mouchoirs souillés.

Cela continue de faire très "légendaire" tout cela...
Déçu, en fin de compte.
Citation :
Si j'ai bien tout compris, tout change mais rien ne change : on va continuer à monter et jeter nos armes/objets légendaires comme des mouchoirs souillés.
Non. Enfin moins, je crois - vu qu'il suffira de monter des armes légendaires pour récupérer des legs à mettre sur notre arme principale. Oh wait...
Non mais si vous avez du mal à comprendre, c'est tout bête :
Citation :
notre spécialiste vous l'expliquera mieux que moi.
c'est juste que c'est un truc de spécialiste
Moi j'trouve ça clair pourtant.

T'as une Arme-main et un Objet-main. Et tu montes ensuite des Armes ou Objets-rerolls pour leur piquer leurs legs pour les mettre sur ton Arme/Objet-main.

Après, pour les reliques,c 'est un peu plus complexe à comprendre, j'avoue.
Citation :
Publié par Giresse
Par contre, question, j'ai rien vu la dessus. Genre j'ai un outil de cam avec le leg durée du buff espiègle, ce leg va être remplacé par le leg de visée je crois, est ce que sur mon objet il sera aussi remplacé ou ca fera comme les anciennes MAJ, à savoir un leg collector? (dans le genre pas clair, j'ai vu pire).
Up!
Personne ne sait?


*Ou personne n'a compris la question (fort probable...)
Moi, c'est pareil j'ai pas tout saisi ... Déjà que je suis assez novice dans les objets légendaires alors là ... Mais à première vue, c'est une amélioration et une simplification du système. Ce qui est une bonne chose. Maintenant à voir en vrai.


PS : et le UP Champion c'est pour quand ?
Autant pour certaines classes ce n'est pas si dur de monter une bonne arme légendaire, autant pour gardien des runes je trouve ça horrible d'avoir des legs feu sur une pierre froid ou foudre et inversement. C'est vraiment pas simple de montée une foudre avec que de legs foudre
Citation :
Publié par MelkyWay
Non. Enfin moins, je crois - vu qu'il suffira de monter des armes légendaires pour récupérer des legs à mettre sur notre arme principale. Oh wait...
Si, car comme tu le dis, pour te procurer ses fameux legs, il faudra encore et toujours des armes "kleenex à jeter après usage", la différence est qu'on devra les monter jusqu'au 30. Et pour les autres ? Eh bien à la poubelle dès le niveau 6, ou 11, ou 16, etc. (pour autant que ce principe fonctionne encore, on verra).
La forme change, mais le fond, non.

J'aurais aimé une arme à monter comme un personnage (ou un soldat d'escarmouche, à la rigueur) et qu'on aurait fait progresser de bout en bout, avec des améliorations majeures apportées par des butins d'intances ou l'accomplissement de quêtes majeures.
Un système bien plus souple, bien plus facile à contrôler, et pour le joueur et pour les devs...
Citation :
Publié par Mavelic
J'aurais aimé une arme à monter comme un personnage (ou un soldat d'escarmouche, à la rigueur) et qu'on aurait fait progresser de bout en bout, avec des améliorations majeures apportées par des butins d'intances ou l'accomplissement de quêtes majeures.
Un système bien plus souple, bien plus facile à contrôler, et pour le joueur et pour les devs...
+ 1.

3 ème age : lv 45-55
2 ème age : lv 55-65
1 ère age : lv 65-75

En plus progresser une arme légendaire en quêtant me parait plus sérieux que de les reforger constamment ...
Jeu-concours
Citation :
Publié par Mavelic
J'aurais aimé une arme à monter comme un personnage (ou un soldat d'escarmouche, à la rigueur) et qu'on aurait fait progresser de bout en bout, avec des améliorations majeures apportées par des butins d'intances ou l'accomplissement de quêtes majeures.
Un système bien plus souple, bien plus facile à contrôler, et pour le joueur et pour les devs...
Je plussoie !!
Ça serait vraiment intéressant et fonctionnel
Citation :
Publié par Mr RrrRRr
Z'ont pas dit que c'était lié au perso ?
le monsieur a dit qu'il a une arme principale et un objet principal, et qu'il augmentera des armes et objets secondaires pour équiper ses armes et objets principaux.
Pas tout compris non plus, mais ça ne devrait pas changer grand chose coté farm afin d'avoir des armes légendaires à détruire pour récupérer les reliques ...

Bon, j'ai tout de même appris un truc : il semblerait que les combinaisons de reliques ne sont pas aléatoires comme je le croyais ! Ou bien j'ai pas compris là encore ?

J'aurai bien aimé aussi une simplification des legs pour, enfin, comprendre leur signification exacte !
En anglais, voici les possibilités du nouveau système de légendaire :

Citation :
LI Revamp Summary V1.1

A summary of known information, updated as of this last patch. I will edit this first post with updated factual information as it becomes known.

GENERAL

I started out with all of my relics removed. I still had my T9s, they were just relabeled and put in T6, as noted below. Also note that the other older relics are kept in their tiers, but you probably cannot make them anymore. There's a new set of 10 relics each tier, and although two relics in a tier may share a name, the new one will have different stats than the older ones. It doesn't appear we will be able to make any of the older relics, but you can keep the ones you have, if you want.

You default to equipping 6 LIs at a time. However, you can buy up to two additional LI slots for a max of 8 from the Store.


LEGACIES

All LIs will ID with 3 legacies (Pool A). This means every LI, including the new first agers, will max out with 6 legacies. You still have a small chance of getting a Pool A offered on reforges.

LEGACY REPLACEMENT SCROLLS

You can decon any LI at 30+ and take a legacy of your choice off of it in the form of a legacy replacement scroll. This is in addition to the relics, IXP runes and other goodies that a decon of that same level will generate. It appears very possible that the legacy replacement scrolls will be tradeable.

All replacement legs start at Tier 2. And for purposes of tier points, etc., it is treated as if it were added at a reforge on the target LI. Age isn't relevant: a third age LI can produce a scroll you can use on your first age LI.

There are some limitations on use of a replacement scroll:

1. No mixing of classes.

2. No mixing of LI types (i.e., Weapon LIs vs. Class LIs).

3. Limited mixing of "pool" types.
- Pool A legacies can be replaced by Pool A, Pool B and stat legacies (but once you've "downgraded", there's no going back to Pool A)
- Pool B legacies can be replaced by Pool B and stat legacies
- Stat legacies can be replaced by Pool B and stat legacies
(BTW, Pool A are referred to as "Major" legacies and Pool B are "Minor")

4. Limited level overlapping
- Scroll from 51-59 source LI can be used on a 51-60 target LI.
- Scroll from a 60-65 source LI can be used on a 61-65 target LI
- Scroll from a 65 source LI can be used on a up to a 70 target LI (i.e., expansion LIs)

RELICS

The number of relic tiers has been reduced to 6. Old T7, T8 and T9 relics have been relabeled as T6, and currently are lumped all together in that tier. You have all your old T7-T9 relics, and apparently will be able to keep them, even though they may not be able to be made under the new system.

Relics stay slotted in your LI through a reforge. On a decon, the slotted relics are all lost (although you get your standard lower tier relics as with any decon). The only known way to keep those relics is to remove them prior to decon with a Scroll of Removal from the Store (see below).

The number of relics to combine per tier has decreased starting with T2, but the cost per combine has gone up. Note that you can use shards instead of silver to pay for the combines by selecting the button at the bottom left of the window. Each shard is equivalent to 2 silver.

Relics per combine:

T1 - 5
T2 - 4
T3 - 4
T4 - 3
T5 - 3
T6 - 3

Cost per combine (silver):

T1 - 2
T2 - 6
T3 - 24
T4 - 82
T5 - 210
T6 - 536


Cost per combine (shards):

T1 - 1
T2 - 3
T3 - 12
T4 - 41
T5 - 105
T6 - 268

REFINING RELICS

The Relic Master now allows you to destroy relics to make "shards", which can be used for transmutation, or for relic combination costs. The number of relics you get depends on the tier of the relic. For T6, the old T7, T8 and T9 relics each generate more shards.

T1 - 1
T2 - 2
T3 - 9
T4 - 32
T5 - 79
T6 - 192 (base); 464 (old T7); 1119 (old T8); 2696 (old T9)
Crafted - 464 (for Symbol of Tactics)

TRANSMUTATION

The Transmutation tab allows you to make a wide variety of specific relics and other items (including stat scrolls and LIs).

a. General Relics.

You can make one of 10 specific relics in each tier. These are the same relics that you can generate using combines under the new system (note that all relics have been modified, and that even though a new may share the same name with an old relic, the stats will be different). This generally requires a number of shards and one random relic of that tier. For example, creating a T6 Adamant Gem of the Precise Eye requires 96 shards and 1 T6 relic. The number of shards required is constant for that tier:

T1 - 1
T2 - 2
T3 - 4
T4 -16
T5 - 39
T6 -96

b. Unique Relics (requires level 55 item)

There are 9 unique relics, each of which requires 64 shards and 3 specific T2 relics. You have a "random unique relic" option, which requires 64 shards and 2 random T2 relics.

c. Singular Relics (requires level 60 item - note, the window is bugged, and says Level 55 in the list)

There are 9 singular relics, each of which requires 384 shards and 3 specific T4 relics. You have a "random singular relic" option, which requires 384 shards and 2 random T4 relics.

d. Extraordinary Relics (requires level 65 item)

There are 9 singular relics, each of which requires 2238 shards and 3 specific T6 relics. You have a "random extraordinary relic" option, which requires 2238 shards and 2 random T6 relics.

e. Legendary Support

You can use shards to "buy" scrolls of delving, renewal, and empowerment (and their lesser versions).

Scroll of Lesser Delving - 2696
Scroll of Delving - 5392
Scroll of Lesser Renewal - 1119
Scroll of Renewal - 2696
Scroll of Lesser Empowerment - 2696
Scroll of Empowerment - 6495

f. Stat Legacies

You can "buy" stat legacies in lesser and normal versions for all 5 stats. Lesser versions have a max target level of 60, and provide a Tier 2 stat legacy on use. Normal version has a max target level of 65, and provide a Tier 4 stat legacy on use.

Lesser - 1678 shards
Normal - 3356 shards

g. Unidentified Items

This is a class-specific section that provides you the ability to use shards to buy Third Age Weapon and Class LIs. There are three levels, based on required use levels of 55, 60 and 65. The cost in shards is the same for weapons and class LIs.

Min level 55 - 464 shards
Min level 60 - 2238
Min level 65 - 6495


***


The New Relics by Tier (List from Haliborn)

Tier 1
Bronze Setting of Destiny(10 Will, 780 Tac Offence)
Bronze Setting of Might(10 Might, 780 Melee Offence)
Bronze Setting of the Deft Hand(100 Morale, 780 Ranged Offence)
Bronze Setting of Whelming(100 Power, 780 Outgoing Healing)
Agate Gem of Deftness(10 Vitality, 520 Melee Crit)
Agate Gem of Fleetness(10 Agility, 520 Ranged Crit)
Agate Gem of Determined Fate(10 Fate, 520 Tac Crit)
Early Rune of Warding(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Early Rune of Deflection(60 icmr, 520 Parry)
Early Rune of Freedom(60 icpr, 520 Evade)

Tier 2
Copper Setting of the Willful Word(12 Will, 780 Tac Offence)
Copper Setting of Rage(12 Might, 780 Melee Offence)
Copper Setting of the Spirit(120 Morale, 780 Ranged Offence)
Copper Setting of the Sage(120 Power, 780 Outgoing Healing)
Amethyst Gem of the Enduring Hand(12 Vitality, 520 Melee Crit)
Amethyst Gem of the Fleet Hand(12 Agility, 520 Ranged Crit)
Amethyst Gem of the Fateful Word(12 Fate, 520 Tac Crit)
Aged Rune of the Stout Ward(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Aged Rune of Stout Deflection(66 icmr, 520 Parry)
Aged Rune of Longevity(66icpr, 520 Evade)

Tier 3
Iron Setting of Determined Mind(14 Will, 780 Tac Offence)
Iron Setting of Great Might(14 Might, 780 Melee Offence)
Iron Setting of the Heart(140 Morale, 780 Ranged Offence)
Iron Setting of the Mindful Touch(140 Power, 780 Outgoing Healing)
Ruby Gem of Great Rage(14 Vitality, 520 Melee Crit)
Ruby Gem of Nimbleness(14 Agility, 520 Ranged Crit)
Ruby Gem of the Fateful Touch(14 Fate, 520 Tac Crit)
Profound Rune of Courage(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Profound Rune of Respite(78 icmr, 520 Parry)
Profound Rune of Quickness(78 icpr, 520 Evade)

Tier 4
Steel Setting of Action(16 Will, 780 Tac Offence)
Steel Setting of Strength(16 Might, 780 Melee Offence)
Steel Setting of the Sundering Sea(160 Morale, 780 Ranged Offence)
Steel Setting of Nobility(160 Power, 780 Outgoing Healing)
Saphire Gem of the Stars(16 Vitality, 520 Melee Crit)
Saphire Gem of the Swift Step(16 Agility, 520 Ranged Crit)
Saphire Gem of Empowerment(16 Fate, 520 Tac Crit)
Deep Rune of Hardiness(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Deep Rune of the Bulwark(90 icmr, 520 Parry)
Deep Rune of the Forest(90 icpr, 520 Evade)

Tier 5
Silver Setting of the Thunder(18 Will, 780 Tac Offence)
Silver Setting of the Warrior(18 Might, 780 Melee Offence)
Silver Setting of the Storm(180 Morale, 780 Ranged Offence)
Silver Setting of the Verdant Glen(180 Power, 780 Outgoing Healing)
Moonstone Gem of the Marshes(18 Vitality, 520 Melee Crit)
Moonstone Gem of the biting Fly(18 Agility, 520 Ranged Crit)
Moonstone Gem of Dreams(18 Fate, 520 Tac Crit)
Ancient Rune of the Citadel(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Ancient Rune of Reflex(102 icmr, 520 Parry)
Ancient Rune of the Moon(102 icpr, 520 Evade)

Tier 6
Gold Setting of Clear Thought(20 Will, 780 Tac Offence)
Gold Setting of the Abyssal Depths(20 Might, 780 Melee Offence)
Gold Setting of Precision(200 Morale, 780 Ranged Offence)
Gold Setting of Grace(200 Power, 780 Outgoing Healing)
Adamant Gem of the Crags(20 Vitality, 520 Melee Crit)
Adamant Gem of the Precise Eye(20 Agility, 520 Ranged Crit)
Adamant Gem of Lore(20 Fate, 520 Tac Crit)
Subtle Rune of the Fortress(1040 Incoming Healing, 520 Block)
Subtle Rune of Readiness(114 icmr, 520 Parry)
Subtle Rune of the Sun(114 icpr, 520 Evade)


Unique(Level 55)
Requires 64 Shards and 3 Tier 2 Relics to Make

Unique Setting of Stability(-5% Item Wear Chance, 260 Block, Parry, Evade)
Unique Setting of Beginnings(650 Melee Defense, 78 icpr)
Unique Setting of Endings(+7.5% Devastate Magnitude, 520 Melee, Ranged, Tac Crit)
Unique Gem of Faith(+10% Partial Block, Parry Mitigation, 520 Block)
Unique Gem of Charity(650 Tac Defense, 780 Outgoing Healing)
Unique Gem of Hope(260 Crit Defense, 520 Evade)
Unique Rune of Courage(+10% Partial Evade, Parry Mitigation, 13 Agility)
Unique Rune of Power(650 Ranged Defense, 520 Melee, Ranged, Tac Offence)
Unique Rune of Wisdom(-2.5% Attack Duration, +780 Poison, Disease, Fear, Wound Resist)


Singular(Level 60)
Requires 384 Shards and 3 Tier 4 Relics to Make

Singular Setting of Stability(-5% Item Wear Chance, 260 Block, Parry, Evade)
Singular Setting of Beginnings(650 Melee Defense, 96 icpr)
Singular Setting of Endings(+7.5% Devastate Magnitude, 520 Melee, Ranged, Tac Crit)
Singular Gem of Faith(+10% Partial Block, Parry Mitigation, 520 Block)
Singular Gem of Charity(650 Tac Defense, 780 Outgoing Healing)
Singular Gem of Hope(260 Crit Defense, 520 Evade)
Singular Rune of Courage(+10% Partial Evade, Parry Mitigation, 16 Agility)
Singular Rune of Power(650 Ranged Defense, 520 Melee, Ranged, Tac Offence)
Singular Rune of Wisdom(-2.5% Attack Duration, +780 Poison, Disease, Fear, Wound Resist)


Extraordinary(Level 65)
Requires 2,238 Shards and 3 Tier 6 Relics to Make

Extraordinary Setting of Stability(-5% Item Wear Chance, 260 Block, Parry, Evade, 1300 Incoming Healing)
Extraordinary Setting of Beginnings(650 Melee Defense, 114 icpr, 20 Vitality)
Extraordinary Setting of Endings(+7.5% Devastate Magnitude, 520 Melee, Ranged, Tac Crit, 114 icmr)
Extraordinary Gem of Faith(+10% Partial Block, Parry Mitigation, 520 Block, 200 Morale)
Extraordinary Gem of Charity(650 Tac Defense, 780 Outgoing Healing, 200 Power)
Extraordinary Gem of Hope(260 Crit Defense, 520 Evade, 20 Might)
Extraordinary Rune of Courage(+10% Partial Evade, Parry Mitigation, 20 Agility, 520 Parry)
Extraordinary Rune of Power(650 Ranged Defense, 520 Melee, Ranged, Tac Offence, 20 Fate)
Extraordinary Rune of Wisdom(-2.5% Attack Duration, +780 Poison, Disease, Fear, Wound Resist, 20 Will)

(There's a thread here with screenshots of some of the relics)


STORE

The Store now has a variety of LI related items. Price in TP.

Scroll of Removal (removes all relics from the LI) - 175
Legacy Tier Upgrade - 295
Legacy Level Cap Increase - 195
Legacy Point Reset - 95
Legacy Replacement Scroll (any of the 5 stats at Tier 4) - 195

Legendary Slot Unlock (up to 2 additional) - 295 each

Fused Bronze Relic (T1) - 55
Fused Copper Relic (T2) - 125
Fused Iron Relic (T3) - 165
Fused Early Relic (T4) - 275
omg les coûts, t'as pu tester le taux d'obtention des pierres ( shards ) savoir si cette monnaie sera à terme celle de base même pour les reliques ?
Non, j'ai pas pu test, mon perso capable a été supprimé hier lors de la MAJ de la Beta et comme il n'y a pas de Taverne ... j'ai pas envie de me retaper les niveaux.

La prochaine fois, je ferais le nécessaire pour avoir un perso top niveau à recopier.
de mon avis perso, j'aime ce nouveau système! le coté aleatoire des objet legendaire est supprimé et le farm des reliques est reduit (et avec ce systeme, je changerai d'arme uniquement au extension de lvl de perso et de niveau d'age dnc refarmer qq relique niveau 6 ca me va ^^)

bon j'ai un peu peur que tout le monde se retrouve avec les memes legs sur les memes armes mais bon ... on peut pas tout avoir
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