La 1.22

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Quelqu'un peut me dire dans les grandes lignes les améliorations de la 1.22 ?

A part les nouveaux effets comme les blessures/morts , les voiles noires/rouges, c'est quoi les nouveautés ?

Le Mas ne me semble pas corrigé
Les grenades ne rebondissent toujours pas
etc.........

Ca finalise le BS ?
pour les grenades faut attentre le nouveau moteur graphique , pour le fusil faut attendre la fin de la refonte de la vue à la 1ere personne, fini pour la 1.23 .
sinon y a qq autres trucs , corrections de la dispersion trop grande pour les canons francos , nouveaux bâtiments. nouvelle facon de calculer le déplacement des infanteries devant rendre la chose moins chaotique, déploiement des lmg plus rapide ; telemetre pour le M10, mise à plat ventre plus facile ( plus le bug quand on est pret des arbres), nouvelles textures, etc .. plus tous les autres trucs annoncé au fil de l'eau ds les news JOL
Ils vont revoir la dispersion des canons français je crois.

Pas un luxe parce que 10 bon mètres de déviation à 500 m, on crois viser mais on se contente de pointer le canon et après...

Au petit bonheur la chance
j ai pas le temps de tout traduire en ce moment mais autres trucs interessant
les canneaux de chat seront garder en mémoire a la déconnexion
resolution de differentsbug ,
joueur invisible ,
le joueur mourra quand la bâtisse lui tombe sur la t^te,
chef du panhard n'est plus sourd,
bug sur le IIIH au niveau de la tourelle le rendant trop resistant,
corrigé un truc sur le MG 7.5 des avions mais ce n'est pas tres clair.
retour d info sur la population en jeu et temps d attente si tu joues axis

le plus important probablement , la casquette des commandants français a changé
optimisation de la base de données du serveur
Par contre, pour ceux qui ont essayé la beta, c'est ce qui s'appelle une beta !

Les infanteries, aussi bien alliées que ennemies,se déplacent par bonds, et sans éxagérer, de 20 mètres, ...
Citation :
Ils vont revoir la dispersion des canons français je crois.

Pas un luxe parce que 10 bon mètres de déviation à 500 m, on crois viser mais on se contente de pointer le canon et après...

Au petit bonheur la chance
C'est fou, j'ai l'impression de relire des messages d'il y a un an... ou deux ans ou trois ans.


Meu bon, les français ont les meilleurs joueurs, on peut pas leur donner le meilleur matos quand même (quelqu'un a encore les gifs avec mode easy mode hard? lol)
Citation :
Publié par touffe
Par contre, pour ceux qui ont essayé la beta, c'est ce qui s'appelle une beta !

Les infanteries, aussi bien alliées que ennemies, par bonds, et sans éxagérer, de 20 mètres, ...
il semble que le système programmé pour améliorer les deplacements ne soit pas vraiment au top , tous le monde le signale cela va donc évoluer, ou au pire on aura l'actuel
Il n'y a pas également une améliorations des textures pour venir chercher quelques FPS de plus?

J'ai cru voir passer 2-3 sujets montrant des textures de terrain et de blindés du type avant/tantôt.
Citation :
Publié par Drhahn
Il n'y a pas également une améliorations des textures pour venir chercher quelques FPS de plus?

J'ai cru voir passer 2-3 sujets montrant des textures de terrain et de blindés du type avant/tantôt.
Les blindés font plus "blindé" niveau texture. Un leger effet brillant, qui laisse un semblant de peinture sur métal, je trouve ca mieux. Par exemple le Sherman est bien vert olive maintenant, en plus il se fond mieux dans le décors avec cette nouvelle "robe".

Par contre, d'après ce que j'ai entendu (j'ai pas été voir de mes yeux) en Inf on vois maintenant l'interieur des blindés, et plus du noir en dessous du chef de char sortit de sa tourelle, ca doit être pas si mal, de p'tits plus par ci par là.

Par contre, j'avoue que pour le calcul de distance sur le M10 : lol... on a même pas une p'tite croix dans la jumelle, super pratique, surtout super inutile d'avoir un calcul de la distance sans pouvoir viser un truc précis dans sa jumelle, j'vais coller un point sur mon écran
y-a un truc aussi que j'avais jamais remarquer j'ai vu un pont avec de la lumière sur réverbère et même des statue sur le pont c'est bizarre je trouve plus de details.

les effet souffle et explosion que ce soit infs ou autres sont très jolis et réaliste

quelqu'un sait si l'erreur d'affichage du panneau d'entrée a déjà étés signaler

y-a un décalage avec une ligne qui chevauche
Le readme vient d'être posté :

Citation :
============================
Battleground Europe - WWIIOL
============================
Version 1.22.0 (2-23-05)

NOTE: Please update video drivers before playing this version of the game. Be aware that dynamic water reflections will cause performance hits on many systems, adjust the frequency of the update or turn this feature off in settings if needed.

Infantry:
- Added new infantry smoother and predictor
- Added new death view for fps
- Added new red out and blackout effects
- Increased deploy speed for LMG
- Changed color of French paratrooper uniform
- Changed French Commander hat
- Fixed several emote issues
- Fixed a deflection error with British RG
- Fixed a sighting error on rifle scopes
- Improved prone check to allow for easier going prone near berms and trees
- Improved going prone third person animation to remove a jump effect
- Added 60 second grace period for being killed by a destroyed building at spawn

Vehicles:
- Added range finder to M10 commander
- Fixed LOD shift among vehicles in close range
- Fixed altimeter bug in Ju-52
- Fixed Panhard commander being deaf when hatch is open
- Fixed a bug in the hit model of the PzIIIH the turret had a superfluous floor
- Fixed a bug where positions 6 and 4 would not allow you to “cross the boat” when multi-crewed
- Fixed a bug where destroyers would fall through the earth when crossing boundaries
- Fixed several dispersion errors on older French AT guns based on historical data
- Fixed a bug where low LOD AT guns had too few damage objects
- Adjusted convergence on AA guns mounted on Destroyers to improve sighting
- Adjusted several lower gears for smoother acceleration from dead stop
- Completed turret traverse rate audit on AA guns
- Completed deflection audit on mg rounds for aircraft (.50cals done previously, .30s now complete, minor reduction in deflection angle)
- The "gear" display in readout window now only shows if your vehicle actually has gears

Terrain:
- Infantry inside a building that is destroyed will be killed
- Buildings (except factories and AI) can now be destroyed with friendly fire
- Fixed several alpha issues on factory and munitions buildings
- Added new city buildings
- Added normal map textures to buildings (see settings)
- Added dynamic water reflections (see settings)
- Updated the memorial statue

Chat:
- Added change so that chat channels are saved, per-player, between game sessions (except private channels)
- Added change so that F6 is tuned by default to the help channel

HUD/UI:

- Added side balance info to the persona screen
- Added new welcome pop up to the persona screen
- Added opinion polling to welcome dialogue
- Personas for the side with imbalance may have a slight delay at selection to encourage players to play for the side that is requesting reinforcements
- Fixed a bug where new personas didn't at least get the rank of recruit
- Fixed ID cards not showing latest information
- Fixed a bug where the readout could show the range finder the next time you spawned if you had previously despawned in a vehicle/position that had a range finder active
- Fixed a bug where the persona's brigade didn't always get updated properly
- Fixed a spacing issue with the ready room unit reservation view and certain units with long brief texts
- Fixed new personas not showing rank
- Moved CRS MotD to the welcome pop up
- Enhanced list view functionality; you can now set whether a row is selectable or not
- Units in the mission screen spawn list are no longer selectable if the current column equals zero
- Units in the mission screen spawn list are now gray if the current column equals zero
- Added the required minimum rank level for each vehicle/unit's tool tip to the mission screen spawn list

Map:
- Re-formatted the map options panel; combined a few and added a header and section
- Increased nearest town check and feedback to 2000m from 500m
- cleaned up way point/contact report posting chat feedback (better feedback)
- cleaned up spawn/vehicle reservation messages (better feedback)
- Fixed a bug where center me wasn't turning off in game when you manually scrolled the map
- Fixed a bug that caused players icons to remain on the map after they despawned
- Added new map options to full map
- Added defaults button to map options panel; sets the map filters back to the factory
- Added my division map filter to options panel
- Mini-map now reappears in the correct state after closing the in-game map or full map dependent on the HUD cycle state

Waypoints and Contact Reports:
- Contact reports now show the same icons as EWS
- Now only tanks and scout cars use the tank friendlies icon
- Now trucks and AAA/AT Guns use the infantry friendlies icon

Missions:
- Mobile spawns may no longer deploy on closed missions
- NCOs may now activate brigades by posting a mission

Squads:
- Fixed an issue with ex-CO's not being able to be promoted again

Persona and Ranks:
- Added code that lifts side lock restriction for the "underdog" side
- Personas that rank up as enlisted will have their same side same branch personas receive matching rank up to rank 5

Friends list:
- .friend <name> now adds or deletes a player from your friends list
- Players will now be notified through chat when a friend logs in

Host:
- Optimized dbase operations
- Fixed a cause for invisible players
- Fixed a problem whereby an occupied factory would block pass-threw of the occupiers
- Fixed an (other) issue with single personas being side locked
- Added rank and rank percentage figures to persona selection results (for client fix)
- Fixed a memory leak in the cell host

Supply:
- Fixed issue with brigade movement delays being reset on host restart

Global:
- Added callbacks during loading to help ensure connections
- Updated textures to new format
- Removed several unused or updated assets from the archives

Keymapper:
- Added new keymap "change chat height" which toggles the height of the chat window
- Moved the "cycle icon mode" default keymap to control-I
- Made default keymap for "change chat height" to tab

Settings:
- Added settings for water effects
- Added settings for normal maps on buildings (in beta use .normal to switch on/off)
- Added slider for water reflections to improve performance (this slider sets how often the reflection map is updated, set this to a higher number to improve performance)
Ouai c'est super beau, par contre le lag en infanterie est toujours présent: hier soir je visais au rifle une SMG qui courrait et des qu'il m'a vu il s'est allongé et à commencé à tirer avant même d'être totalement à plat ventre. J'étais à une distance raisonnable mais j'ai été tué des la première balle .
pour ca y pas grand chose à faire , avec un ping europeen a 150m/ 200ms , si lui a la meme chose ca fait 300ms/ 400ms
par contre y a du mieu sur les trajectoire des inf qui courrent ?
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