Patch 1.50 pour le CEP

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Hello

La version 1.50 du CEP vient de sortir.
Ce qui est bizarre c'est qu'il y a rien dessus dans le mercredi de Bio, ni sur le site de bio ni meme sur le site officiel du CEP. Par contre il se trouve sur le vault.

CEP 1.50
c'est bien la finale 1.50 compatible avec la 1.64 (et avec plein de nouveaux trucs dedans) qui est sortie hier.

Il y a une version complete (grosse...150 mo) ..et une version "mise à jour" (30mo) pour ceux qui ont la version precedente...
Patch 1.50 pour le CEP
Citation :
La version 1.50 du Community Expansion Pack (CEP) est enfin disponible au téléchargement. En plus d'apporter de nouveaux éléments (créatures, armes et armures, vêtements, etc.), cette mise à jour corrige plusieurs problèmes qui subsistaient dans les versions précédentes et assure la compatibilité avec le patch 1.64.

Si vous ne possédez pas encore le CEP, vous pouvez le télécharger en .exe (146.6 Mb), en .rar (161.5 Mb) ou en .zip (243.8 Mb). Si vous l'avez déjà installé, il vous suffit de faire une mise à jour qui est disponible là encore sous 3 formats, en .exe (26.7 Mb), en .rar (30.8 Mb) ou en .zip (49.8 Mb).
Vous pourrez aussi trouver à votre disposition un guide vous décrivant le contenu du CEP, comment l'utiliser et comment le modifier. Si vous n'avez besoin que des fichiers .2da, vous pourrez les télécharger ici.

Si vous avez construit un module en utilisant une version précédente du CEP, celui-ci sera entièrement compatible avec la version 1.50. Cependant, l'inverse n'est pas vrai. Si vous créez un module en utilisant la version 1.50 du CEP, ceux qui voudront y jouer devront posséder cette version là et non une des précédentes.

Pour ceux qui ne connaîtraient pas le CEP, vous pourrez trouver de plus amples informations sur le site de BioWare, dans la section spécialement dédiée à ce pack.
Des questions sur le CEP ou des problèmes pour l'installer ?
Citation :
Publié par Garrath
euh ca pointe sur un lien invalide ton zut
Me disais aussi... Ca s'arrange pas tes yeux Simkim, même plus tard dans la journée.
Tu devrais consulter un ophtalmo




(Pas taper, ça s'appelle de l'humour)
Citation :

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* Changes *
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* v1.50 *
- Updated base files to be compatible with version 1.64 of NWN.
- Fixed the corrupt column in Line 73 of baseitems.2da. Shifters should work again.
- Fixed shadow problems with heads - Loki spent countless hours on this thankless task and they should all be immune to this problem now.
- Added a 4th color weapon for every item in the hak. Note that for some weapon components this is the same as color 1. In the future component 4 may change to a darker version of that component (so be forewarned) but we felt it was important to include all models to avoid problems with missing weapon pieces.
- The Brownie stats were a bit off - these have been adjusted. The Brownie .bic files on Bioware's site now work in multiplayer games.
- CEP Crafting Script fixes- this includes the fixes from 1.01 plus the new team-duplication fix. Also should prevent the extraneous message being sent to players.
- Fixed a lot of inventory and shield icons that had been saved as compressed tga files; hopefully this will ward off some of the crashes some players get with certain video cards.
- Added short Wemic robes where possible!
- Brownie robes were updated with Lisa's latest release.
- Created a soundset for house cats so that they no longer sound like lions.
- Updated soundset.2da so that the padded lines do not show as npc voices for chargen.
- Defined APPEARANCE_TYPE_ZEP_ constants for all monster appearance types (for example, for GetAppearanceType comparisons). See zep_inc_monster.nss for details.
- Lisa's Holdables had been updated since the initial release - now includes all changes
- Updated *all* scripts, from crafting to monster scripts to placeables, to make use of TLK file entries for text so CEP can be easily translated in its entirety
- Fixed a couple of portrait files that were either the wrong size or saved with incorrect tga options.
- The staked out man's hair is no longer translucent and his walkmesh better reflects his body.
- Updated the CEP Players Guide, CEP Builders Guide, and CEP FAQ.
- Created a CEP Credits document that is part of the standard package to make it easier to find where credit is due.
- Added proper use nodes to the megalith placeables.
- The Restless Dead should now rise again after being destroyed (25% chance).
- Fixed many problems in the way the demilich scripts were implemented.
- Included some tweaks to the Owlbear as provided by Autonymous. Fixes some minor issues but does not yet address idle animation problems.
- Satyrs and bovines should now have hoof footstep sounds. The mechanical spider and other creatures with custom soundsets now work as well (This was a problem with the engine that was fixed in v1.64 of NWN).
- Fixed the skybox and fog clipping value in the CEP Open Day module.
- Updated the walkmesh for the Cluttered Desk to better fit its shape.
- Backed out the updated beholder from patch v1.01b. Remind me to leave well enough alone next time.
- Took the light emitter off of the "Tree, Big" placeable under “Paint Placeable Objects – Custom – Parks & Nature – Vegetation – Trees – Summer” so it no longer gives off light in the dark.
- Tweaked the CR of the Mariliths to better match canon (although they are still kind of low considering how powerful these babies are).
- Fixed the shadow effects on the placeable 'Alchemist's Albemic'.
- Created hi-res versions of several Release 1 lo-res creature skins (Cooshee, raccoon, etc.)
- Fixed incorrect portraits on 36 placeable blueprints
- Fixed the pfh2_head143 (large human phenotype) so that the veil is texture mapped to material and not to a face)
- Includes the spells.2da fix for the problem introduced in NWN v1.64

- ADDED NEW CONTENT. The CEP is up to date with nwvault as of Sept 1, 2004
- Added DLA's Treants and gem golems
- Added CODI's Osyluth and Maugs
- Added a slew of new inventory icons (books, etc.) and inventory items (e.g., holdable book and torches)
- Added new clothing and armor including hauberks and hides
- Added new weapons (Maug weapons, manriki-kusari)
- Added new shields
- Added new creatures
- Added new placeables
- Added new portraits.

J'ai pas encore tout lu ^^
ben j'espere bin qu'il n'y a que des trucs nouveaux a rajouter mais qu'ils ont pas deplace des ref... justes rajouter...

Enfin... tu l'as trouve ou ton tlk-fr... car moi je suis en train de le faire et ca me gave
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