[AO info] Lettre de Gaute

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Vu sur le forum officiel :

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Hello everyone!

First of all let me thank you for your patience in these first couple of weeks since launch! It has been bumpy some places and smooth other, but overall less bumpy than many of us feared! I would like to from a game-play political point of view comment on some of the issues players are currently struggling with:

With "camping" I mean: passively waiting more than a some minutes in an area for an monster to appear or repeatedly doing a task that gives no reward over and over. Defining camping this way, I would like to state – This is unwanted gameplay! Saying it is unwanted does not mean there are no situation where this type of behavior will ever be required! Situations can arise where this is a product of several minor imbalances or bugs, or the behavior of other players. It simply means that we want to limit it as much as we can, and in fact, that we are working on doing this just now.

The patch last Friday should make it evident that we have reduced choke points, camping and senseless delays already. We are far from completely done with this overhaul, and in the following week(s) there will be several minor sized patches addressing these issues. Our goal is clear: to be able to remove these as soon as we can!

To make sure there will be fewer misunderstandings, let me give you a couple of examples (not including every nuance of this issue, naturally) of acceptable and unacceptable gameplay:

Acceptable
Spending time running around finding a monster that has some chance of dropping an item.

Unacceptable
Sitting in one spot waiting for a single monster that has a chance to drop something.

Acceptable
Spending some time finding many pieces of an item, then combining that with "trade skills".

Unacceptable
Spending a lot of time per piece, without any intermediate reward (like experience, other loot from the various monsters).

Acceptable
For essential items everyone needs: Learning which parts of the world holds which loot and monsters, having to explore.

Unacceptable
For essential items everyone needs: Having that item dropped by only one monster, with a long re-spawn time.


To what degree can you expect to solve quests in the Shadowlands without help? The rule of thumb one should think about goes like this:
1. From Nascence through Elysium all quests and missions should be soloable.
2. From Scheol through Adonis, many things should be soloable, but some things should also require you to cooperate in a team.
3. From Penumbra through Inferno some things should be soloable, like sub-aspects of quests, but many things will require a team, and some will require several teams.

This relates to quests and Shadowlands missions, but not all aspects of their missions. There should always be things you should be able to do alone, but with Shadowlands we want to encourage teaming up to succeed to a greater degree


Yours truly,

Gaute Godager
Anarchy Online Game Director

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Il as bien conscience des depart en masse du au camping ... et vous voyez la difficulté vas être baissé .. et ce n'est pas un mal ..

De plus un gros conseil : prenez votre temps , les gars de ma guilde qui sont sur penumbra ont cancelé ... parce que c'est trop dur , si il allait moins vite aussi ..

J'en suis a pen ring quest ( en 6 heure j'ai fait ma quest Canine ... ) finit les eremites .. tout vas bien , parce que je reste patient ....


Rien de sert de courir .. et les gars qui cancel sont les loot whores , les passionnés d'ao eu sont toujours la ..
Citation :
les passionnés d'ao eu sont toujours la ..
C'est clair. Enfin perso, j'attend SL depuis un bon moment, et je ne me vois pas du tout, après une semaine de jeu sur SL, avoir fait la moitié des quêtes .....
Faut prendre son temps.. apprécier tout un tas de petites choses... et faire passer l'amusement avant le fait d'être super ubber le plus tôt possible..
Citation :
Provient du message de Khalzaam
Dites, vous lisez jamais les news sur le site

https://ao.jeuxonline.info



//edit : erf, grillé par Eliwallacht
En fait j'avais vu la lettre sur le forum de ma guilde et j'avais le forum de jol d'ouvert , la prochaine fois je regarderais le site


PS : de plus il n'y avais pas de post pour en parler de cette lettre ; now c'est fait
Citation :
Provient du message de KcKo
En fait j'avais vu la lettre sur le forum de ma guilde et j'avais le forum de jol d'ouvert , la prochaine fois je regarderais le site


PS : de plus il n'y avais pas de post pour en parler de cette lettre ; now c'est fait
HS
oui d ailleurs avant on pouvait posté des commentaires sur les news pourquoi avoir supprimé cette bonne idée?

*Les news c était mieux avant*
dsl c était juste pour le plaisir de prendre ma guitare


FIN HS
Citation :
Provient du message de Kachi
HS
oui d ailleurs avant on pouvait posté des commentaires sur les news pourquoi avoir supprimé cette bonne idée?

*Les news c était mieux avant*
dsl c était juste pour le plaisir de prendre ma guitare


FIN HS
Tu sais quoi Kachi, pour une fois /Agree toi, à 300%.
En tout cas, c'est plutôt rassurant je trouve. SL peut devenir grandiose s'ils règlent les problèmes. Le plus vite sera le mieux, mais je reste confiants, ils ont toujours été assez réactifs pour le moment (bon, 4 jours quand même pour le pathfinding, mais bon..)

Citation :
Rien de sert de courir .. et les gars qui cancel sont les loot whores , les passionnés d'ao eu sont toujours la ..
Absolument d'accord avec toi KcKo, et du reste, c'est ce que je répondais à Balukian dans un autre thread quand il parlait des départs : pour moi, ceux qui ont leave très tôt à cause de SL ne s'intéressent qu'à AO pour le loot et l'xp (c'est mon opinion). Ceux qui ont leave pas particulièrement à cause de SL l'ont fait parce qu'il y avait déjà une certaine lassitude pour le jeu...

Bref, faut laisser un peu de temps je pense.
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