[Actu] La mise à jour 6.2 sur les serveurs de test : World of Warcraft prend la mer

Répondre
Partager Rechercher
Les royaumes de tests sont up (ou en cours de l'être) et y'a déjà un mini patch note avec les nouvelles infos : http://www.mmo-champion.com/content/...TR-Build-19890

Au programme:
Nouveau raid avec 13 boss
Nouvelle difficulté de donjons a 5 qui drop du 680 voir 700
Une nouvelle zone
Un pokedex
La bague légendaire
Le port d'amsterdam!

Citation :
6.2 PTR Patch Notes
Originally Posted by Blizzard
World of Warcraft Patch 6.2.0 PTR

Zone Unlocked: The Invasion of Tanaan Jungle

  • It's time to take the fight back to The Iron Horde in Tanaan Jungle!
  • Access to the zone is unlocked by constructing a Shipyard (available to characters with a level 3 Garrison). To begin your journey, report to your Garrison and accept the “War Council” quest.
  • New daily quests are available in Tanaan to acquire shipyard resources and more.
  • Open-world questing with rare creatures and hidden treasures scattered throughout the zone.
  • More information will be added as development continues.


New Garrison Feature: Shipyard and Naval Missions

  • Shipyard
    • Characters with a level 3 garrison can now construct a Shipyard.
    • To begin the path to construct a Shipyard, report to your Garrison and accept the “War Council” quest.
    • Build ships in your Shipyard and dispatch them on new Naval Missions.
    • More information will be added as development continues.
  • Naval Missions
    • Naval Missions are still early in development. More information will be added as it becomes available.


New Raid: Hellfire Citadel

  • Assault the Hellfire Citadel, mighty fortress of the Iron Horde, torn asunder by fel energies unleashed by Gul’dan, and stop the impending invasion of Azeroth!
  • Hellfire Citadel stands at the heart of Tanaan Jungle, where 13 deadly bosses await you, including Kilrogg Deadeye, the monstrous Gorefiend, a reanimated Mannoroth, and Archimonde himself.
  • Keep an eye out for more information on testing dates and times!


New Dungeon Difficulty: Mythic

  • Draenor Dungeons now have a new difficulty level designed to challenge even the most hardened adventurers with a befitting increase in reward. Mythic difficulty is geared towards players that enjoy tackling difficult content in smaller groups and is designed to provide an alternate progression path.
  • Mythic Dungeons are on a weekly lockout, and drop gear that's item level 680 with a chance for boss at the end to drop loot that's item level 700.
  • More information will be added as development continues.


Adventure Guide

  • An evolution of the Dungeon Journal, the Adventure Guide provides a wealth of information on what to see or do for the character.
  • More information will be added as development continues.


Legendary Ring Quest Line

  • Finish the Legendary Ring!
  • More information will be added as development continues.


General Changes

Creatures and NPCs

  • Spirit of Harmony Vendors no longer offer Restored Artifacts for sale.


World Environment and Events
Darkmoon Faire

  • New Darkmoon Potions: A new set of Darkmoon potions can be purchased for one Darkmoon Prize Ticket from the Draughts and Tinctures vendor, Faldar Willowshade at the refreshments table.
  • Darkmoon Fishing: The elusive Darkmoon Daggermaw can now be caught off of the shores of Darkmoon Island. Return them to Galissa Sundew at the docks for a variety of prizes.


Raids and Dungeons
Raids

  • A brand new raid, the Hellfire Citadel awaits you with 13 new bosses. More information about the new raid can be found under New Raid: Hellfire Citadel.
Challenge Mode

  • Completing a Challenge Mode daily quest now awards item level 680 gear (up from item level 660).


PvP

  • All level 100 characters engaging in PvP combat now have a item level base and cap for non-PvP items.
    • Non-PvP gear between item levels 560 and 690 will now scale up to 690 in PvP combat.
    • Non-PvP gear above item level 715 will now scale down to 715 in PvP combat.
    • PvP gear remains unaffected and will not be capped in PvP combat.



Collections
Heirlooms

  • New Lightforge Heirloom plate armor pieces have been added for helm, chest, and legs to complete the Intellect plate set.
  • Two new PvP-centered heirlooms have been added to the arena chests in Gurubashi Arena in Stranglethorn Vale and the Deathmatch Pavilion on Darkmoon Island. Master Pit Fighters or Arena Grand Masters, hop into the arena and defend your title for a chance to loot these new prizes!
Mounts

  • Argent Warhorse should now display correctly in the Mount Journal.


Items

  • Apexis Crystals no longer have a cap.


Achievements

  • Exploration Mission Master achievement no longer requires completing treasure map Garrison Missions.


Classes

ideathknights.jpg Death Knight (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Anti-Magic Shell now absorbs 100% of all magical damage (up from 75%). However, damage absorbed no longer causes Resolve.
Frost

  • Frost Strike now deals 20% more damage.
  • Howling Blast now deals 20% more damage.
  • Obliterate's damage has increased by 20%, but deals only 80% of normal damage against player-controlled targets.
Unholy

  • Necrosis now deals 17% less damage.
Glyphs

  • Glyph of Ice Runes has been removed.


idruids.gif Druid (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Frenzied Regeneration now refunds a proportional amount of excess healing dealt back to the Druid as Rage.
  • Thrash now deals 10% more damage.
Balance

  • Mastery: Total Eclipse has reduced in effectiveness by 5%.
Feral

  • Rake now deals 10% more damage.
  • Rip now deals 10% more damage.
Guardian

  • Bear Form now increases armor by 285% (up from 250%) for Guardian Druids.
  • Healing Touch no longer cancels Bear Form for Guardian Druids.
  • Savage Defense now also reduces physical damage taken by 25%.
Talents

  • Dream of Cenarius' effect can now be stored for up to 40 seconds (up from 20 seconds) for Guardian Druids.
  • Force of Nature's summoned Treant now deals 100% more damage.
Glyphs

  • Glyph of Untamed Stars is now automatically learned at level 75.


ihunters.gif Hunter (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Aspect of the Fox has been removed.
Marksmanship

  • Aimed Shot now deals 15% more damage.
Survival

  • Mastery: Essence of the Viper has increased in effectiveness by 19%.
  • Explosive Shot now deals 15% less damage.
  • Serpent Sting no longer deals an initial "tick" of damage when the periodic effect is first applied.
Talents

  • A Murder of Crows now deals only 80% of normal damage against player-controlled targets.
  • Barrage now deals only 80% of normal damage against player-controlled targets. Additionally, the ability no longer hits invisible or stealthed targets.


images.gif Mage (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Amplify Magic has been removed.
Arcane

  • Mastery: Mana Adept has reduced in effectiveness by 6%.
  • Arcane Missles now deals 10% more damage.
Frost

  • Mastery: Icicles is now 13% more effective.
  • Brain Freeze now has a 15% increased chance to trigger on each multistrike (down from 25%).


imonks.gif Monk (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Blackout Kick now deals 30% less damage.
  • Provoke now has a 30 yard range (down from 40 yards).
  • Tiger Palm now deals 30% less damage.
  • Tiger Strikes no longer triggers from multistrikes, but now provides a 40% increase to Multistrike chance while active.
Brewmaster

  • Blackout Kick no longer increases the Stagger amount for Brewmaster Monks.
  • Stance of the Sturdy Ox now increases armor by 125% (up from 75%) and provides a 10% base Stagger percentage. Additionally, the Stagger effect no longer works against attacks which ignore armor.
Windwalker

  • Fists of Fury now deals 30% less damage.
  • Hurricane Strike now deals 30% less damage.
  • Tigereye Brew now increases damage dealt by 10% per charge consumed (up from 6%).
Talents

  • Chi Explosion now deals 30% less damage for Windwalker Monks.
  • Serenity now lasts 5 seconds for Brewmaster Monks (down from 10 seconds).

ipaladins.gif Paladin (Forums / Skills / Talent Calculator)
Retribution

  • Mastery: Hand of Light has reduced in effectiveness by 6%.


ipriests.gif Priest (Forums / Skills / Talent Calculator)
Shadow

  • Mastery: Mental Anguish has been reduced in effectiveness by 10%.
  • Shadowform no longer applies its visual effect to the Priest's mount.
Glyphs

  • Glyph of Shadowy Friends now extends Shadowform's visual effect to the Priest's mount in addition to non-combat pets.


irogues.gif Rogue (Forums / Skills / Talent Calculator)
Assassination

  • Envenom now deals 10% more damage.
  • Eviscerate now deals 10% more damage.
  • Mutilate now deals 10% more damage.
  • Sinister Strike now deals 10% more damage.
Combat

  • Mastery: Main Gauche has increased in effectiveness by 10%.
  • Killing Spree no longer prevents the Rogue from being targeted or grant immunity from crowd-control ffects. Additionally, the effect is now cancelled if the Rogue is crowd-controlled.
Subtlety

  • Mastery: Executioner has decreased in effectiveness by 8%.
  • Backstab now deals 20% more damage.
  • Sanguinary Vein now causes the Rogue to deal 30% more damage to targets affected by Rupture (up from 25%).
Talents

  • Shuriken Toss now deals 53% more autoattack damage. Additionally, fixed a bug that caused hits made with offhand weapons to deal 15% more damage than intended.


ishamans.gif Shaman (Forums / Skills / Talent Calculator)
Elemental

  • Elemental Overload now increases multistrike damage by 20% (down from 35%).
Restoration

  • Chain Heal now heals for 25% more.
  • Riptide no longer increases Chain Heal's effectiveness by 25% on the primary target.

iwarlocks.gif Warlock (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Corruption now deals 12% more damage.
  • Shadow Bolt now deals 25% less damage.
Affliction

  • Agony now deals 12% more damage.
  • Unstable Affliction now deals 12% more damage.
Demonology

  • Mastery: Master Demonologist has decreased in effectiveness by 4%.
  • Chaos Wave now deals 25% less damage.
  • Doom now deals 25% less damage.
  • Hand of Gul’dan now deals 25% less damage.
  • Soul Fire now deals 25% less damage.
  • Touch of Chaos now deals 25% less damage.


iwarriors.gif Warrior (Forums / Skills / Talent Calculator)
General

  • Defensive Stance now decreases damage taken by 25% (up from 20%).
Les 5men Mythic que j'attends depuis 5 ans

Sinon thx pour le patch note !

Mais Jaune sur marron clair c'est une super mauvaise idée pour les titles niveau lisibilité A moins que t'utilises autre chose que le thème JoL par défaut
Post
[Actu] La mise à jour 6.2 sur les serveurs de test : World of Warcraft prend la mer
Uther a publié le 14 avril 2015 cette actualité sur le site World of Warcraft :

Citation :
https://jolstatic.fr/www/captures/2212/7/86967-240.jpg
La mise à jour 6.2 de Warlords of Draenor s'annonce sur les serveurs de test et Blizzard en publie la note provisoire. Au programme, l'exploration de la Jungle de Tanaan afin de récolter les ressources nécessaires aux nouveaux chantiers navals du MMO.

Si les joueurs de World of Warcraft regrettent parfois des mises à jour trop lentes, force est de constater qu'elles intègrent systématiquement un (vaste) lot de contenus inédits. La prochaine mise à jour majeure du MMORPG, numérotée 6.

Une réaction ? Une analyse ? Une question ? Ce fil de discussion est à votre disposition.
j'ai vu chantier naval et j'ai cru qu'on aurait la possibilité d'avoir son navire...j'ai donc lu et là...deception, bah tant pis ils y sont presque encore quelques années et je reviendrais sans doute sur le jeu avec la possibilité d'avoir mon croiseur de l'alliance en pvp....? (j'en doute tant pis)
Yop

Wod prend l'eau... fallait l'oser celle là Sinon pour le chantier naval, peut-être que blizzard a des trucs en vue pour les joueurs. En explorant un peu les fonds marins du canal de tanaan, j'ai vraiment eu l'impression qu'ils avaient envisagé quelque chose.

Sinon quid du contenu pvp ? Même si j'en fais très peu, il me semble qu'ils ont oublié une partie là.

A+
On avance mieux en groupe de guilde, quitte à faire des groupes de plusieurs (petites) guildes pour raider
Tant mieux que ça soit plus facile comme ça que full pu, qui ne doit être que l'exception dans un mmo de la difficulté de WoW.
Notre démo est furax, il s'est désabonné ce matin après avoir lu le patch.

Alors on est d'accord, c'est du très provisoire et cela ne sortira probablement pas tel quel mais Blizzard envoie tout de même un message certain aux démos.
Violent le nerf démonologie mais bon ils ont le temps de revenir dessus.

Les bateaux je trouve ça cool mais j'espère que c'est des missions actives où on prend la mer et pas de simples missions de fiefs parce que dans ce fief, j'ai un peu l'impression d'être le larbin qui fait les tâches les plus répétitives et qui envoie ses soit-disant sujets faire des missions cool aux 4 coins de Draenor, ça valait bien la peine d'être le chef

Autrement le nouveau raid + la jungle de Tanaan j'attends ça avec impatience, ils ont pas donné d'estimations pour la sortie, c'est 2-3 mois de PTR en général, non ?
Citation :
Publié par MadjacK MjK
C'est toujours cool de jouer sp. Un nerf de 10% sur la mastery et un changement cosmétique.

LOL. Merciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii.
J'avais pas du tout suivit MOP mais les changements du pretre sont de plus en plus court. A croire que c'est la classe référence qui change jamais...
En plus j'adore la "supression du 'bug' qui est la depuis wow 1.0 pour en faire une feature via glyphe"

Sinon le démo qui a desabo la, il etait dans les 95 percentiles des demos de son ilvl sur les fights? sinon c'est juste un rageux ^^
Citation :
Yop
Wod prend l'eau.../ peut-être que blizzard a des trucs en vue pour les joueurs .
Sinon quid du contenu pvp ? Même si j'en fais très peu, il me semble qu'ils ont oublié une partie là.
+1 ce ne sont pas des "peut-être" et des promesses qui risquent de me faire revenir , les jetons par contre pourquoi pas quand ça sera mis en place ...
Allez encore quelques efforts Bli² ( concurrence oblige ) et je me retournerai peut-être de nouveau vers vous ...
Avec le hot fix sur la diminution des pv des boss, je sais pas si c'est dû à ça ou si c'est qu'on est devenus bons, mais avec ma guilde on a fait 8/10 HM en 2H, et on vient d'exploser haut fourneau qu'on arrivait pas à tomber avant.

Après c'est clairement des fights sur lesquels on s'est beaucoup améliorés mais bon.

Citation :
Publié par Zog
Shaman amélio = zéro changement. La classe la plus immuable de tous les temps.
C'est vrai que ça serait dommage qu'ils arrêtent d'être premier au DPS.

Un truc que je comprends pas avec blizzard, c'est les classes ayant énormément d'utility et qui sont quasiment indispensables sur pas mal de boss (genre va faire Fougerme sans chasseur) sont en plus les classes qui ont le plus de dps.

Et les autres ils peuvent se torcher ?

Sérieux c'est pas compliqué à fix, tu constates quelles classes envoient le plus dps, quelles classes ont le plus d'utility, et celles qui cumulent les 2 se mangent -20% de dps et c'est réglé.
Les notes du prépatch m'ont surpris mais ce n'est pas définitif. A mon avis ils ne peuvent laisser en l'état des nerfs aussi violents sur des classes où ça ne se justifie pas.
Sinon la nouvelle zone donne envie.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés