[Patch Note] Unleash the Cabrakan!

Répondre
Partager Rechercher
Citation :
New God: Cabrakan (Mayan Guardian)

Cabrakan
Shadow Zone - Passive
Allies within 30ft of Cabrakan take 5% reduced damage.

Seismic Crush
Cabrakan becomes enraged, increasing his movement speed by 15/20/25/30/35% for 5s. While active, Cabrakan's next successful basic attack will stun for 1s and do 100/125/175/225/275 +50% of your magical power as bonus damage. Additionally, Cabrakan is immune to slows and roots while this ability is active. Cooldown 18s. Cost 50/55/60/65/70.

Refraction Shield
Passive: Cabrakan gains 15/20/25/30/35 increased Magical and Physical protections from his shields. As his shields take damage they store energy and gain up to 5 stacks but shed 3/4/5/6/7 protections per stack.
Active: Cabrakan slams his shields together creating a concussive blast and damaging enemies in front of him for 90/140/190/240/290 +50% of your Magical power. If his shields have max stacks then the enemies hit are stunned for 1s. Cooldown 14/13/12/11/10s. Cost 65/70/75/80/85.

Tremors
Cabrakan repeatedly slams the ground with his shields creating an earthquake and causing enemies around him to tremble. Enemies caught in the earthquake take 25/35/45/55/65 + 25% of your Magical power as damage every .5s and are slowly sucked in towards Cabrakan. Cooldown 8s. Cost 15/20/25/30/35 every .5s.

Tectonic Shift
Cabrakan stomps the ground creating a wall of earth and a fissure that travels out in front of him and deals 100/200/250/300/350 +70% of your Magical power as damage to any enemies caught in its path. The walls may be destroyed if they take enough damage. Cabrakan may destroy his own walls with a single basic attack. Cooldown 75s. Cost 100.


The Odyssey
This week we are launching a new feature to promote the 2015 SMITE World Championships: The Odyssey!
Over the next 21 weeks we will travel the world, releasing a new item each week, leading up to the World Championships in Atlanta on January 9, 2015. Every Odyssey item purchased will contribute $1 per 200 gems towards the Championship prize pool.
The Odyssey map is accessible from it’s main landing page, and a new button next to Treasure Chests.
Players can complete Collections to earn exclusive Odyssey rewards that will only be available during this event!


New God Skins

Diamond Skins
Diamond skins are now available on most gods, and are available to purchase once you reach Mastery Level 10 on a god.
Legendary skins are now available for purchase once you reach Mastery Level 5 on a god.
Note that Legendary and Diamond skins now have a separate Gem/Favor cost from the Gold Skins. However, players that owned gold skins and reached Mastery Rank 5 prior to the patch date will receive the Legendary skin at patch time. Those that reached Mastery Rank 10 before the patch will receive the Diamond skin.

Run.EXE Mercury
Rampage Cabrakan
Golden & Legendary Rama


New Emotes

New emotes have been added to the game for purchasing. These include Wave, Clap, Frustration, Dance, and a Special. Initially these emotes are only available on Thor and Nemesis, though more will be coming soon!
Emotes can be purchased from the god screen, using a tab next to Skins.
Emotes can be used in game using “VX” + the appropriate hot key.


New Voice Packs

Run.EXE Mercury
Cabraken


New Ward Skins and Player Icons

‘Hel if I Know” Exclusive Animated Icon, added to the Treasure Chest.
Updated Cards
Cabrakan
Cabrakan Rampage
Mercury Run.exe
Ra Silve-RA-Do
Rama Gold and Legendary
Diamond skins


Misc

A special accolade is now awarded for killing a Juggernaut in the Siege game mode.
In the Character Builder, the unavailable skills are now more distinct with desaturated icons.
Fixed several issues which prevented adding friends, editing notes, and adding clan members from the friends list.
Filters have been added to the icon store.
Fixed an issue that caused the minimap to be blocked for the purpose of pinging in some HUD layouts.
Fixed crash issue with spectator demo files.
Fixed FWOTD UI issue with doubling the amount


General Gameplay

While jumping, if you’re hit with a root, stun, or mesmerize, your forward momentum will now stop.


Items

Qin’s Sais
Price increased from 2650 to 3050.


Gods - Balance/Updates/Fixes

Ah Muzen Cab
Honey
Fixed an issue where sometimes all the honey wouldn’t be deployed.

Aphrodite
Kiss
Fixed issue where tooltip incorrectly stated Jealousy lasted for 8s, instead of 5s.

Artemis
Suppress the Insolent
Damage reduced from 90/150/210/270/330 to 80/130/180/230/280.
Physical scaling reduced from 50% to 40%.

Chang’e
General
Bunny no longer removes back door protection from towers.

Cupid
Heartbomb
Fixed an issue that would make it appear to explode early if the target came under the effect of a Stone Shield while the heart bomb was on them.

Mercury
Special Delivery
Fixed an issue where Mercury would dash past his target when dashing along walls.

Ne Zha
Universal Ring Toss
Fixed an issue which caused his ring to be invisible to enemies that were out of sight when he threw it.
Fixed a description error that indicated it did more damage than it does.

Nu Wa
Strength of wood
Fixed an issue that caused her passive to not trigger properly.
Fog
No longer stealths siege towers in arena.
Fixed a bug that caused the fog to remove backdoor protection from towers.
Shining Metal
Magical scaling on Minion Explosion reduced from 50% to 30%.
Corrected issue where the tooltip sometimes lied when visiting websites.
Fire Shards
Magical power scaling reduced from 50% to 40%.
Fixed an issue which caused her to go back up in the air if hit by CC while descending from Ult.
Now properly targets bots in jungle practice map.

Osiris
General
Reduced attack speed gained per level from 1.1% to 0.8%.
Sickle Strike
Fixed an issue with the Sickle being removed when targets were crowd control immune.

Ra
General
New art and icons for abilities.

Thor
Anvil of Dawn
Fixed an issue which caused him to slide along the ground if CC’d while descending.

Zeus
General
New art and icons for abilities.
Pour résumé un peu:

- Nerf de l'objet Qin Sai qui devient trop cher pour prendre en deuxième item je pense;
- Nerf d' Artemis;
- Nerf de Nu Wa (c'était prévisible);
- Nerf d' Osiris.

Les serveurs de test sont disponibles

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Edit: Voila le patch du patch avant sa release sur les serveurs!
Citation :

General

All items purchased in the Odyssey will now also provide a Treasure Roll (previously needed to purchase all 3 items from a Pantheon before receiving Treasure Roll). [!Note: fixed typo in this line from original post!]

Updated pricing on some player icons to include both a gem and favor price.

Updated Mercury Run.EXE voice

Fixed issue with Derpules head size

Fixed issue in which Diamond skin Poseidon Kraken was not diamond on the victory screen

Fixed issue with Scylla tentacles on diamond skin

Fixed issue with Feathers on Xbalanque’s shoulders

Fixed issue in which stats were tripled on gold cards

Fixed issue in which match details were not visible for recent matches

Fixed issue in which Odyssey zoom sound effects played inconsistently and also continued to play when you can't zoom in or out anymore.

Fixed issue issue when you hit "Go To" on the Sestertius Coin it took you to your owned icons not the icon store.

Fixed issue in which Hun Batz was t-posed in lobby

Fixed issue in which Anhur returned to normal pose while basic attacking

Fixed issue in which Bakasura head was still black on diamond skin in lobby

Cabrakan

Fixed an issue in which ability to one-shot walls not in description

Fixed issue in which Cabrakan was misspelled as Carbracan in lore

Fixed issue in which Seismic Crush buff tooltip did not indicate slow and root immunity

Fixed issue in which Cabrakan could AFK without penalty by using #3 at fountain

Fixed issue in which players could lifesteal off Cabrakan’s walls

Fixed minor sound issues
Un peu déçu, pas d'équilibrage sur Cabrakan pour le moment.
Le patch est en cours de déploiement!

Dernière modification par Asyniur ; 19/08/2014 à 10h25.
Le skin de Merc est awesome
Juste le "M" dans le dos en trop, mais bon.

Et le 'nerf' sur les bonds est une bonne chose, il devrait en être de même pour les escapes de type dash sans immune, ça ne ferait pas de mal non plus.


Bon point pour le nerf de Nu Wa, je ne sais pas d'où ça sort pour Osiris par contre, pour Artemis elle n'est pas à plaindre du tout donc bon
Bon le nerf de nu wa ça va pas m'aider vu comme je galère depuis ses changement mais bon elle avait l'air d'en avoir besoin.

Je suis pas déçu du nerf d'arthemis que je trouve quand même étonnamment supérieur aux autres adc sur certain point.

Par contre le sais de qin prend 400 gold, l'item était vraiment si fort ? Pour Osiris par contre ça vien du fait qu'il souvent perma pick ou ban en pro je pense d'ailleurs le nerf du sais va pas l'aider.
Citation :
Qin’s Sais
Price increased from 2650 to 3050.


Le nerf d'artemis, mon main pick ... réduire ses dégâts alors que c'est quand même un adc super manavore et sans escape, elle va dégringoler dans la hiérarchie des chasseurs...
Osiris mérite bien son nerf, c'est une véritable plaie. Il est presque plus efficace que les assassins en tant que jungler alors que ce n'est pas censé être vraiment son rôle à la base. Mais c'est surtout le fait que le Sais de Qin va trop bien avec ce dieu, cet item était souvent prix en second objet vu son prix dérisoire et est étonnamment efficace à un stade aussi précoce d'une partie. Avec ce changement d'or, on risque de le voir moins souvent visé comme premier ou second objet.

Nu Wa mérite également son nerf, c'est vraiment très facile de mettre la pression à l'adversaire avec sa nouvelle version.
Je ne sais pas trop quoi penser du changement apporté à Artemis, certes elle est puissante, mais pas forcément plus que Rama ou Apollo.
Etrange de voir par contre un nerf d'un item orienté mélée quand à côté il y a des burst très élevé de la part des mages et ceci dés le début de la partie.
Mais un Qins plus tardif à faire (ou ne pas faire), c'est un up indirect des guardiens qui prennent souvent le plus cher en dégats vu que ça touche le pool de vie.
Citation :
Publié par Yuyu
Etrange de voir par contre un nerf d'un item orienté mélée quand à côté il y a des burst très élevé de la part des mages et ceci dés le début de la partie.
Mais un Qins plus tardif à faire (ou ne pas faire), c'est un up indirect des guardiens qui prennent souvent le plus cher en dégats vu que ça touche le pool de vie.
C'est pas faux, j'avais pas vu çà comme çà
Bon, inc Cabrakan solo lane! Chiche je fais au moins ma maitrise 1 comme çà
Citation :
Publié par Mogweed
Apparemment certains joueurs de haut niveau voient en Cabrakan un potentiel de jungler.
Pas mieux ou pire qu'Ymir quoi. C'est le même style, du stun, du mur, de l'ae, et 0 escape. La différence se fera sur les valeurs des compétences, est ce que ça tape fort ou non, et surtout, est ce que le mur se détruit vite ou non (car le mur est meilleur qu'ymir en terme de forme demi cercle, mais il est destructible).
Je vous vois tous dire que Nu Wah se prend un nerf mérité et pourtant j'ai pas eu l'impression qu'elle était si forte que ça. Du haut de mon compte level 18, Zeus pose beaucoup plus de problème que Nu Wah dans cette tranche de level je trouve.
Après c'est sur que le niveau de jeu n'est absolument pas le même dans ma catégorie mais Zeus est un réel problème pour mes potes et moi. Vous avez des solutions miracle pour le contrer ?

La réponse : "Avoir un bon jungle qui lui gank les fesses." n'est pas accepté haha. XD
Citation :
Publié par Asyniur
C'est pas faux, j'avais pas vu çà comme çà
Bon, inc Cabrakan solo lane! Chiche je fais au moins ma maitrise 1 comme çà
Je m'auto quote parce que du coup dans la video de présentation officiel, il est joué sur la solo .

Euh... Sur la première séquence. Il est en effet en early sur la solo. On voit qu'il dive un mercury jungler (speed buff) donc ça implique que le solo lane d'en face a été tué.

Par contre sur la 2eme action il n'a pas du tout un build viable pour la solo lane. Il est build tank (watcher's gif, sove') ce qui implique qu'il était le support et qu'il a 1v1 le solo laner adverse qui a l'air bien derrière pour se faire solo par un support. (et mauvais)

Mais t'enflammes pas. Sa viabilité sur la solo lane doit être très relative. :]
Citation :
Publié par Misen
Après c'est sur que le niveau de jeu n'est absolument pas le même dans ma catégorie mais Zeus est un réel problème pour mes potes et moi. Vous avez des solutions miracle pour le contrer ?
Pareil Zeus feed ou pas c'est la fête du AoE qui met middle life toute ta team, et pourtant je passe ma vie à le gank ce salopiot!
Citation :
Publié par ombre vengeresse
Pareil Zeus feed ou pas c'est la fête du AoE qui met middle life toute ta team, et pourtant je passe ma vie à le gank ce salopiot!
Ca reste un dieu qui n'a pas une longue portée, 0 escape, 0 spell de contrôle, et un clean de creep loin d'être exceptionnel pour un mage.
Après plus la partie dur... plus il devient dangereux.

Faut juste l'emmerder tout le temps, il peut pas farm, pas xp, et il voit pas le jour dans la partie.

C'est un peu comme Kali côté assassin, c'est un dieu qui est pas trop difficile à gérer en début de game, mais si on lui laisse le temps ou de l'espace de farm... ça devient un monstre.
Mise à jour du premier post avec le patch note pour la release d'aujourd'hui.

Pour l'odyssey si j'ai bien compris chaque Vendredi jusqu'à la prochaine compétition, un item (skin, voice pack ....) sera disponible, chaque fois qu'on achètera un item, un montant sera reversé pour la cagnotte de la compétition. Et en bonus, pour chaque achat dans l'odyssey, on a un coffre gratuit.

Bah après rapide test, il m'a l'air moins bon que Ymir ce Cabrakan...
Un speed stun monocible qui vaut pas une charge, un stun de zone qui demande du temps avant d'être lancé, un channel ae immobile donc interrompu par le moindre contrôle... et un beau mur relou en ultime (mais qui m'a pas l'air de rester longtemps debout avec les ae à foison des mages notamment).
Je ne l'ai pas encore joué, mais je l'ai eu à plusieurs reprises comme adversaire. En conquête je trouve qu'il est très facile à contrer, avec Neith il faut vraiment le vouloir pour être touché par ses attaques, on le voit largement venir et ses combos sont très prévisibles.
Par contre je le trouve plus redoutable en arène.

Bon c'est un retour rapide, il faut évidemment que les joueurs le prennent en mains correctement.
C'est en effet loin d'être un top tier après c'est pas tout mauvais (bien que j'en connais qui ont un avis beaucoup plus tranché, n'est ce pas Iker^^) et je pense qu'on peut s'amuser sur du pick up ou en autre mode de jeu que la conquête .

Me manque 1 ou 2 game pour la maitrise I et c'est vrai que c'est très inégale soit tout se passe bien, soit je feed, pas de demi mesure pour l'instant .
Il sera jamais joué en tournoi en l'état, il a du contrôle vraiment mou.
Le 1er demande d'être en mélée, et c'est du monocible...
Le 2ieme demande de s'en prendre plein la gueule, donc ca demande du temps (et vu le burst dans le jeu c'est assez mal venu en teamfight).
Le 3ieme c'est bien en mélée une fois encore, mais le moindre contrôle l'interrompt et tous les jumps/dash permettent d'en sortir.
Le 4ieme... useless en teamfight, les murs sont en papiers, à peine pop, le moindre ulti ennemi les depop.

En faite c'est Ymir en moins bien.
(même tuer des creeps c'est un calvaire avec Cabrakan... bien trop manavore pour le faire).

[edite : bon allez on va se forcer à le jouer, peut être que c'est juste une question de skill /D]

Dernière modification par Yuyu ; 19/08/2014 à 21h52.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés