[Actu] Ouverture du beta-test de WildStar

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Citation :
Publié par Youmukon
Il y aura du JcJ FR à la sortie. Mais l'intérêt pendant la bêta ouverte est juste trop faible. Refaire un serveur = repartir de 0.

Aucun JcJ ouvert ou presque avant le niveau 23. 11 jours de bêta. Donc c'est assez logique de ne pas avoir un serveur JcJ pour une poignée de joueurs.

Il est toujours possible de jouer sur le serveur anglophone avec le client de jeu français, pour 10 jours ce n'est pas non plus la mort. A choisir entre une zone déserte mais avec quelques francophones ou un serveur plus vivant avec un peu de tout, c'est vite vu.
C'est pas faux
Pour répondre plus haut, Le téléchargement c'est environs 4.5Go, et le jeu installé c'est 16.3Go sur le disque dur, tout ça juste avec la langue ENG sans aucun patch de langue FR etc..
Je vais pouvoir retenter ma chance, en espérant que mon PC portable souffre un peu moins

Au passage, est ce qu'il y a un sujet où on peut poster des questions sur le jeu ? Car j'ai pas trop envie de créer un sujet juste pour mes 2-3 questions.
Citation :
Publié par Splite-Joke
Je vais pouvoir retenter ma chance, en espérant que mon PC portable souffre un peu moins

Au passage, est ce qu'il y a un sujet où on peut poster des questions sur le jeu ? Car j'ai pas trop envie de créer un sujet juste pour mes 2-3 questions.
Pas de topic général pour les questions/réponses actuellement.
Tu peux cependant en créer un pour poser tes questions ou le faire dans les sous-forums appropriés selon le sujet.

Citation :
Publié par lermthya
Toujours pas de patcher pour download le FR.
J'espère qu'ils ne vont pas le faire trop tard, histoire que ce ne soit pas trop l'engorgement.
Il est encore tôt le matin chez eux là.
Comptez ~100 Mo de patch et ~1 GO pour la localisation en gros.
Citation :
Publié par Fandore
Bonsoir!Je suis peut être passer a coter mais il y' a eus une info.concernant l'heure d'ouverture de la beta pour demain?
Ca débute a 16h00. Par contre, je me rappelle plus de la source.
Citation :
Publié par Mildioux
Ca débute a 16h00. Par contre, je me rappelle plus de la source.
La source quelque post avant Youmukon qui l'a donner
Patch note

Citation :
Open Beta – Build #6670 Patch Highlights
The level cap for open beta has been raised to 30. Additionally, you may now reach the Journeyman tier of tradeskills. The Path level cap has also been raised to 20.
Enabled German & French language options.
An overflow system has been implemented for Alizar and Olyssia. What this means is when the population of the main continents reaches a certain threshold, a separate version of these will be spun up to distribute players.
The goal of this is to keep the main continents as full of life as possible, without the continents becoming overpopulated to the point that gameplay is affected.

These copies will behave similarly to the early zones (Northern Wilds, Everstar Grove, Crimson Isle, and Levian Bay), in that players who are grouped together will end up on the same version when transferring to it. If you group with players that are already on separate versions of the continent, the ""Sync to Group"" button will bring you all to the same version.

General
In Video Options, a large redesign has happened! This includes standardizing buttons and terminology to ""Low"" ""Medium"" and ""High"" across the board.
In Video Options, FXAA and Texture Filtering (e.g. Bilinear) have been clarified and fixed.
In Video Options, preset defaults (e.g. Medium or Ultra High) have been tweaked and made more consistent.
In Video Options, almost all of the options have been renamed and re-organized to make more sense. They've also received tooltips that attempt to describe what each setting will do.
In Video Options, Adding ""Render Resolution"" as an option (Normal, Low, Ultra Low). This will allow for significant performance increases at the cost of significant visual loss."
Fixed a bug where the game could eat up all available RAM when loading into a world.
Fixed crash issues involving missing character unit.
Fixed issues with the "Sync To Group" and "Sync To Raid" functionality which prevented it from working. (These used to known as "pgoto".)
Fixed world server crash when entering an instance before the world knew about the party you are in.
Graphics engine optimizations for SLI configurations.
The EULAs should be implemented and correct.
Fixed an issue with vendor currency discrepancies.
Installation/Launcher
The launcher's size has been reduced to fit on Chua-sized screens.
The launcher will now install and run the 64bit WildStar64.exe on all 64bit operating systems.
Using the Launcher with a High-Contrast Windows theme will now display a warning.
Guilds
Optimized the Guild UI
Characters

General
Updated the camp and logout dialogs with Pre-Order information.
Groups now update correctly after leaving a battleground and players should no longer encounter missing group members.
Fixed an issue with forced GM character renames that allowed players to log into the world using their original name.
Fixed a very rare crash when loading characters into the world.
It is no longer possible for spells to get stuck attempting to recast themselves when using the mouse to click with Hold to Continue Casting enabled.
Mounts will now ignore the Hold to Continue Casting option, fixing their usage while this option is set.
Charge and release spells will now be correctly canceled when attempting to cast another spell during an existing spell's charge with Hold to Continue Casting enabled.
Spells that should ignore the global cooldown now do so when Hold to Continue Casting is enabled.
Rare cases of spells that temporarily change your reputation with a faction (like the Settler's Canimid Repellent) have had timers added so that players may never permanently change their faction.
Some player spells, like Ricochet, that check if you have a tier of the spell to change the spell in some ways now no longer check if that tier is in your first spec instead of in your current spec.
Items
Fixed issue preventing armor change from being shown on character when removing armor.
Classes

Spellslinger Abilities
Wild Barrage - Fixed an issue that allowed this ability to interrupt itself
Stalker Abilities
Added a 1 second cooldown to the Stalker's stealth while out of combat
PvP

General
World PvP
The following areas are no longer Sanctuaries: Wigwalli Village, Graylight, Prosperity Junction, Everpool Sanctum, Pulp-Gulp Bottling Co, Marshal's Haven, Arcanus Base, Deathbringer Hollow, Wanderer's Rest, and Watch Station Arbor.
The guards at the following areas will now attack players who attack others while in the area: Wigwalli Village, Graylight, Prosperity Junction, Everpool Sanctum, Pulp-Gulp Bottling Co, and Marshal's Haven
Vendbots can no longer be summoned into PvP instances.
Walatiki Temple
Fixed a bug in Walatiki Temple that occasionally caused two masks to spawn when a mask carrier was killed.
Using force move abilities and dropping a Moodie mask will update the Datachron messaging in Walatiki Temple.
Players who hold the Moodie mask for too long ... will pay ever so dearly for their affronts to the great Moodie Spirits. The player who dared mock the sacred oath of the mask carrier will have fiery vengeance rained down upon them, dealing a blow so powerful it will rip away their precious life force several times over. The Moodie spirits shall not only destroy the mask carrier’s body, but will also place a curse on their VERY SOUL FOR ALL ETERNITY … or until the spawn timer runs out, whichever comes first.
Warplots
Updated the Warplots Superweapon: Orbital laser with improved damage and much lower cooldown, but raised nanopak costs.
Content

General
Added road markings to both Arkship tutorial minimaps to make the tutorial more accessible to new players.
Algoroc
Algoroc: Players should always receive credit when leaving the Skull's Eye for the quest Finish Him!
Auroria
Auroria: Players are able to complete the quest "Taking Ehlsa Alive" in Auroria
Celestion
The Eldan Security beams in Celestion will now properly display a telegraph.
Elevar
The "Eldan Artifact" can now be collected for Artemis Zin for "Mysteries from the Lake" in Ellevar.
Exile Arkship
Exile Arkship Tutorial - Added a cleanup to the Greenhouse quest "Green Thumb" so it de-spawns extra veggies that might be lying around after the quest is complete.
Paths

Scientist
Scientist's Datachron information will now never interfere with your Scanbot information.
Settler
Settlers can no longer summon amenities in Warplots, Battlegrounds or Arenas.
Economy

Loot
Improved need versus greed processing to help prevent false 'all pass' situations.
Tradeskills
Added Tradeskill only special and Tradeskill only random special microchips intended for use to replace deprecated specials in crafted items
Cooking Trainers have all been updated to be persistent NPCs like all other tradeskill related NPCs. Exiles keep an eye out for Chef Theok, and members of the Dominion speak with Chef Cecilia to learn how to cook.
Fixed a bug that would cause a Coordinate Crafting Session to fail to complete if the item landed on what was currently a locked schematic.
You can now reach the Journeyman tier of tradeskills.
User Interface
Fixed an error in the Auction and Commodity add-ons that occurred when closing the window while the search edit box had focus.
Increased the server guild operation limit to allow for more robust Guild UIs.
Interface Menu List now has support to display a number next to the pinned button to provide context on alerts (# of friends online, # of unread mail messages, etc.)
The updated art for the Datachron should no longer steal clicks from the bottom portion of the Quest Tracker.
Housing
Fixed a bug where a house's interior room configuration options would be reset to default after placing or changing a plug on the property.
The housing action bar will now reappear after using a plug with a floating action bar.
J'ai dl le jeu, j'ai crée un compte en attendant 16h mais en lisant la news sur leur site, ils parlent de rentrer un code que l'on peut se procurer sur la page de beta test :

Citation :
Du 8 au 19 mai, visitez notre page consacrée au bêta-test ouvert pour demander un code d'accès et vous lancer dans WildStar afin de découvrir son contenu jusqu'au niveau 30
On y accède comment à cette page bêta-test ou comment peut-on se procurer ce code si nous n'avons pas encore préco le jeu ?

Merci pour votre aide

Ah et j'ai lu leur FAQ Open beta, ou il parle bien d'un code demandé (mais je ne sais pas ou et à qui ) et d'une heure d'ourverture de serveur à 15h.

Edit; J'ai mal lu leur FAQ. Si j'ai bien compris, c'est au moment de se connecter au serveur que l'on pourra obtenir une clé.

Dernière modification par Hourk ; 08/05/2014 à 09h06.
Saluons le fait aussi que Wildstar dispose depuis toujours d'un client 64 bits, cette fois-çi le launcher le détectera et le lancera automatique si vous avez un système 64bits

http://tof.canardpc.com/preview2/664d976c-8742-4554-b9e5-3b7ee26a6c00.jpg

Il est de plus possible d'avoir le jeu en VOSTF en selectionnant "Display Language" en Français et laissant "Language to Install" en Anglais. Prends cela dans ta face TESO

"Language to Install" concernerait en fait la partie Audio (env. 1400mo à télécharger).
Citation :
Publié par Hourk
J'ai dl le jeu, j'ai crée un compte en attendant 16h mais en lisant la news sur leur site, ils parlent de rentrer un code que l'on peut se procurer sur la page de beta test :

On y accède comment à cette page bêta-test ou comment peut-on se procurer ce code si nous n'avons pas encore préco le jeu ?

Merci pour votre aide

Ah et j'ai lu leur FAQ Open beta, ou il parle bien d'un code demandé (mais je ne sais pas ou et à qui ) et d'une heure d'ourverture de serveur à 15h.

Edit; J'ai mal lu leur FAQ. Si j'ai bien compris, c'est au moment de se connecter au serveur que l'on pourra obtenir une clé.
J'ai lu la FAQ et perso j'ai plus compris le truc comme ça ; tu créées ton compte sur leur site, dans les 24h ils t'envoient par mail une clé et les instructions pour créer un compte ncsoft (obligatoire) et voilà. Tu créées le compte ncsoft, tu entres ta clé et c'est bon.

T'as check tes mails ? T'as créé quand le compte sur le site de WS ? Ils disent "dans les 24h", tu recevras bientôt.

Citation :
Une fois mon code d'accès au bêta-test ouvert demandé, quelle est la procédure à suivre pour accéder au jeu ?

Vous recevrez sous 24 heures un e-mail contenant un code d'activation. Ce message contiendra également des instructions vous permettant de créer un compte NC (si vous n'en avez pas déjà un) et d'utiliser ce code. Une fois le code validé, vous pourrez télécharger le programme client de WildStar et commencer à jouer !
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