- Perseverance (Passive)
- Delay increased to 9 seconds from 7 seconds
- No longer deactivates when damaged by lane minions
- Now displays the Health Regen gained in the tooltip
=> Buff
- Decisive Strike
- Cooldown reduced to 8 seconds at all ranks from 12/11/10/9/8
- Movement Speed increased to 35% at all ranks from 15/20/25/30/35%
- Movement Speed duration adjusted to 1.5/2.25/3/3.75/4.5 seconds from 4 at all ranks
- Base damage increased to 30/55/80/105/130 from 30/45/60/75/90
- Silence duration reduced to 1.5/1.75/2/2.25/2.5 seconds from 2.5 at all ranks
- Now removes slows on activation
- Can now critically strike again
- Buff duration reduced to 4.5 seconds from 6
- Fixed: Garen's next basic attack after Decisive Strike no longer occurs unusually quickly
- Fixed: Decisive Strike is no longer consumed if Garen fails to finish attacking
- While performing Decisive Strike, Garen now continues to follow his target if they are moving
=> Nerf hard de l'early, up du mid et du late
- Courage
- Changed to passively increase Armor and Magic Resist by 20% rather than 0 to 25 based on kills
- Damage reduction adjusted to 30% from 20/24/28/32/36%
- Active now additionally grants 30% Crowd Control Reduction
- Duration adjusted to 2/3/4/5/6 seconds from 3/3/3/3/3
- Cooldown adjusted to 24/23/22/21/20 seconds from 30/27/24/21/18
=> Gros up
- Judgment
- Damage adjusted to 20/45/70/95/120 (+0.7/0.8/0.9/1.0/1.1 total Attack Damage) from 50/90/130/170/210 (+1.4 bonus Attack Damage)
- Damage dealt to minions increased to 75% from 50%
- No longer removes slows on activation or reduces the duration of incoming slows while active
- Ignores unit collision during Judgment but takes a 20% Movement Speed penalty when spinning through minions
- Fixed: Judgment no longer locks out Garen from taking other actions longer than intended
=> Nerf from the space, on perd en dégâts en early comme en late, on push trois fois plus et on est slow quand on traverse des creeps LOLOLOLZ.
Contrairement à ce que l'on pense d'ailleurs le sort est pas si bien que çà dès l'early. Un type avec armor + potions ou meme bottes, qui clack une pot quand tu arrives et que t'auto-hit puis combo pendant le tiens, il perd beaucoup moins de vie que toi même avec le shield activé et le passif derrière pour regen :/.
- Demacian Justice
- Cooldown adjusted to 160/120/80 seconds from 140/120/100
=> Comme en end-game un crit auto hit ou un Q est meilleur que l'ult actuel et que l'early est nerf sur le CD, pour moi c'est un nerf.
Au final on se retrouve avec un monstre de résistance que tu kites comme tu veux a l'auto-hit et avec des dégâts moyens en early-mid et très faibles en late. On trouve mieux que lui dans tout les rôles. J'aurai esperer un moveset plus offensif notamment avec un changement du passif mais là je suis déçu et pourtant je l'attendais ce rework ...
Pourquoi jouer Garen quand on peut jouer Mundo, Riven, Renekton, ou Shyvana qui ont soit plus de dégâts en AoE sur la durée, des CCs plus utiles pour la plupart et un tanking similaire ?
Dernière modification par Sushi Akira ; 15/08/2012 à 07h31.
|