Etat du jeu 15 Septembre !

Répondre
Partager Rechercher
plein de bonnes choses à venir là dedans :

Citation :
There’s a lot to cover this week, so let’s just dive right in like Armadillo tunneling his way into a bank vault.

More Content!
Monster Island has three new repeatable mission chains to help bridge our content gap there. These are unlike any of our other missions in that they’re designed as destinations you’ll revisit and will change over the course of several missions. Here’s a sneak peek!

The Hidden Base
Heroes discover the entrance to a secret base in Well’s Pass. None of their contacts know anything about the entrance so it’s up to the hero to check things out. What secret project lies deep within the VIPER base?

The Lost Caves
A series of lost caves has been discovered by the intrepid Paleontologist and television personality, Professor Plummet. His early reports have come back, stating that Elderworms have also found a way into the labyrinth of caves, and are using them as hunting grounds. Contact has been lost with the professor, and help is needed in finding him.

The Manimal Lab
A group of Manimals are behaving strangely and are guarding a nearby cave complex. Further investigation reveals a hidden laboratory that also acts as the prison for a highly intelligent rat Manimal named Professor Ratso.

We anticipate these mission chains will make their way to the Public Test Shard next week and we’ll need your help making sure they’re ready for release to the live servers.

Adding Some Meat to Team
We’re working on several new additions to the teaming system. We’re currently testing new UI that allows players to see the state of team missions even if they don’t have them. Upcoming additions (in development) include showing your team members’ current objectives on active missions and adding rewards for heroes that assist on missions, even if they don’t have the mission themselves.

Do You See What I See?
Graphics performance should be better overall for players. Some high-end users have experienced what appears to be a reduction in performance. But this is actually due to us fixing a bug where sliders that were set all the way up in certain categories weren’t actually providing that level of increase. Players with top-end graphic cards should retune their settings for maximum performance.

The Mail That Ate Sheboygan
Many fixes to our mail woes have already been pushed to the live servers, but one big one is currently on the Public Test Shard and will be pushed to the live servers ASAP. We also currently don’t have a way for players to send resources to other heroes. This is a known issue, and requires a tech solution to implement. I don’t have an ETA, but it’s on the list. We’re sorry for any inconvenience this has caused.

The Balance of Power
We’re currently making passes on all the powers in the game and will be making changes designed to not just bring aberrant powers into line, but increase the effectiveness of those that need it. We’re also examining the best ways to inject more resources into the economy. Our top concerns are what are concerning you as players. We're working as fast as we can to address issues, work on the overall balance of the game, and be as responsive to possible. Keep hitting the forums with solid, constructive comments and we’ll keep working to make the game better and more balanced in both the PvE and PvP arenas.

Powers Aren’t Black / White – Yet…
We’re big fans of being able to shift the hue of powers into the realms of black and white. The issue is that these aren’t hues, but tints. This means that with the current way our color system works, you would see pure black or pure white colors as opposed to the grayscale subtleties required to give you the look you actually want. Basically, it requires some new engine technology, but we’re looking into how to make this happen.

Celestial Power Set
Along with some incredible events and rewards, there’s a new power set coming out with the Blood Moon event. The Celestial set is designed to provide assistance to allies and destruction to enemies. The power effects are amazing and the versatility of the set makes it both compelling as a single-focus set and also as supplementary powers to other builds. We’re going to be doing a special feature on the website in the upcoming weeks showing off the powers, so stay tuned for a detailed look.

Tutorial? We Don’t Need No Stinking Tutorial!
While it sounds simple, there are few things we had to design out to allow players to be able to skip past the tutorial if they’ve already done it once. It’s next up on the list for our content lead, and we’re hoping to have this onto the Public Test Shard as soon as next week.

Where the Duels Are(n’t)
We’ve heard your requests for our more social areas like Club Caprice and The Powerhouse to be duel-free zones. Both our content and programming teams are combining efforts to get this in as soon as possible.

A Room of Danger in the House of Power
We’re designing a new room for the Powerhouse where you can try out your powers against automated enemies. We’ll be sure to inform you when this moves to the Public Test Shard so you can help us test it out!

See you online, Champions!
Citation :
Adding Some Meat to Team
We’re working on several new additions to the teaming system. We’re currently testing new UI that allows players to see the state of team missions even if they don’t have them. Upcoming additions (in development) include showing your team members’ current objectives on active missions and adding rewards for heroes that assist on missions, even if they don’t have the mission themselves.
Ca c'est top ^^
Citation :
Publié par Darkwolf.
Ca bosse en tous cas, ça fait plaisir et ça écoute les joueurs!!!
En général, lorsqu'on écoute trop les joueurs, c'est cela qui tue le jeu
En tout cas, les changements vont être pas mal du tout .
C'est globalement positif, juste l'interdiction de duel en powerhouse c'est à mon avis super con, c'est l'endroit ou l'on croise le plus de monde et ou l'on peut tester vraiment ses pouvoirs (autrement que sur un dummy ou une IA bientôt).
Si ça gênait certains, il fallait faire une petite pièce dans la powerhouse pour pouvoir duel éventuellement.
C'est cool tout ça. "The Balance of Power" ça me paraît illusoire (accroche marketing aussi, OK) mais bon attendons de voir par quel angle ils attaquent ce chantier nécessaire.

A propos du nouveau on nous dit :
Citation :
The power effects are amazing and the versatility of the set makes it both compelling as a single-focus set and also as supplementary powers to other builds.
Alors ma question est : à combien estimez-vous la proba d'une nouvelle respé gratos complète pour permettre d'inclure certains de ces pouvoirs ?

Pour les duels en PH, même avis que Timinou : une salle - une grande ou même plusieurs - dédiée.
Egalement, je suis ravi du travail que les développeurs fournissent chaque jour pour rajouter du contenu.

Mais supprimer les duels dans la powerhouse c'est carrément dommage.

Je ne sais pas combien de fois j'en ai fait à l'intérieur pour tester de nouveaux pouvoirs. Car les dummies, c'est une idée ingénieuse mais avec eux on a l'impression que toutes les capacités sont géniales(ils sont en sucre, ils bougent pas, ils résistent jamais).Mais une fois sorti..

Donc c'est bien de pouvoir le tester contre un vrai joueur.Dommage pour ce point
Citation :
Publié par Loutrefurtive
La fin du duel dans le power house doit etre couplée avec des pnj attaquable qu'on puisse tester les sorts, parce que sinon on va devoir payé a chaque fois qu'on veut tester un sort different
D'où la danger room.

Bon maintenant qu'ils ont la technologie pour le free respec, j'espère qu'ils vont pas oublié d'en mettre à chaque fois qu'ils vont trifouiller les pouvoirs ^^
Enfin il travaille sur le systeme de groupe, bref du tres bon vivement que ca soit mis en place.
Sinon ca bosse c'est tres bien, de toute facon avec les abos de 6 mois et a vie, ils ont 2/3 mois devant eux pour peaufiner un maximum le jeu, donc ca a interet a suer severe !
Didiou...
Après tout ce que j'ai pu croiser sur d'autres MMOs, ça fait drôle de voir une équipe sous amphets, hyper réactive et autant à l'écoute de la communauté.

Un mot, un seul : Respect (à ne pas confondre avec Respec)
Les nouveaux dongeons et le systeme de groupe, c'est cool.

Citation :
Publié par Cthulhoo
Didiou...
Après tout ce que j'ai pu croiser sur d'autres MMOs, ça fait drôle de voir une équipe sous amphets, hyper réactive et autant à l'écoute de la communauté.

Un mot, un seul : Respect (à ne pas confondre avec Respec)
Pas mieux, cela résume bien ma pensée (et ce depuis la beta)
Quand ils travaillent sur un truc et qu'ils l'arrangent, ils ne créent pas de soucis ou de nouveaux bugs dans le contenu dejà existant, eux. C'est une preuve d'efficacité.
Citation :
Publié par Newen
D'où la danger room.

Bon maintenant qu'ils ont la technologie pour le free respec, j'espère qu'ils vont pas oublié d'en mettre à chaque fois qu'ils vont trifouiller les pouvoirs ^^
Grand Dieu non, ça serait vraiment abusé s'ils le font vu qu'après les gens feront des respecs chaque mois pour prendre les sorts cheat/bug du moment.
Il faut savoir admettre que l'on peut être nerf et faire avec.


Parlant de ça j'espère vois des modifications PvP notamment d'un point de vue CC qui au fil de la monté de niveau devient du grand n'importe quoi.
Entre les spams KB/stun et le tp magique qui te permets de ne plus être lock durant un stun c'est un peu flippant, je ne parle pas des objets de quête@One shot.

Bref un gros point pour moi, pas forcément super difficile à changer (rajout d'immunité/impossibilité d'utiliser les objets de quêtes en pvp/modif du tp) et rapide a mettre en place.
Cryptic passe d'une extrême a l'autre dans un pouvoir, la free respec doit donc être systématique quand un pouvoir est "nerf". Quand aux minimaxxeurs, je pense qu'on en verra beaucoup moins quand le mois gratuit sera passé.
Répondre

Connectés sur ce fil

 
1 connecté (0 membre et 1 invité) Afficher la liste détaillée des connectés